Ruta de la Creu

June 17, 2020
June 2020

near Guissona, Catalunya (España)

Tipus: Sender i BTT
Dificultat: Baixa
Recorregut: 11,600 km
Punt de sortida i arribada: la Morana (Podeu iniciar la ruta des de qualsevol punt ja que és circular, però us suggerim començar-la a la Morana)
Mereixen una parada:
La Morana
Sant Martí de la Morana
Gra
Santa Maria de les Flors de Maig
Santa Maria de Teuladells

Descripció:

Aquesta ruta pren com a eix temàtic la devoció religiosa que durant segles les zones agrícoles han utilitzat com a eina per relacionar-se amb el medi que les envolta.
Celebracions, aplecs, cultes, ermites, llegendes, oracions, creus, pilarets i altres mostres de fe i devoció estaven intercalats en la vida quotidiana d’una societat on la religió aportava molts elements en la gestió del calendari d’activitats del dia a dia al camp.
Un dels elements més destacats que troben en aquesta ruta és el conjunt de creus del Calvari prop de Gra, que exemplifica el viacrucis de Jesús . però , també, el conjunt de Santa Maria de Tauladells, antic monestir medieval del qual només se’ns mostra l’esquelet del que fou, però que manté encara l’espiritualitat del lloc.

• Photo of Perla Negra 911
    Perla Negra 911 Apr 30, 2022

Ruta molt fàcil i per a tots els públics. Quin fart d'esglésies, ermites i creus, ja sabíem el que anaven a veure i ens han encantat. Recomano quan passeu per els pobles sortir de la ruta i fer-hi una visita, de fet serà ràpida doncs tots són "viles closes" i en un no tres i no res estan vistes, però tenen un encant especial...
    També recomano fer la ruta a la primavera, el sembrat i l'aire et faran descobrir "el mar de la Segarra".
    Important també recordar que l'ombra i l'aigua són dos béns escassos en aquesta ruta.
    Gràcies al Consell Comarcal de La Segarra per publicitar aquestes rutes.

• chaqui Mar 23, 2024

Bona tarda
    Valdoria fer aquesta ruta, recordes si hi ha molt troç asfaltat