Ruta de l,Exili La Vajol

February 2, 2018
February 2018

near la Vajol, Catalunya (España)

Ruta de l,Exili

Ruta circular que travessa la frontera per recórrer els indrets per on milers de republicans van exiliar-se durant la Guerra Civil espanyola. Es tracta d'una excursió de distància i desnivell moderat pels boscos del massís de les Salines a l'Empordà.Aquest itinerari circular ens permet conèixer els indrets on milers de refugiats republicans van passar els seus últims dies abans de creuar la frontera de camí a França. La ruta comença al petit poble empordanès de La Vajol i s'enfila cap al massís de les Salines, des d'on travessa la frontera cap al Vallespir fins al poble francès de Les Illes. Durant el recorregut visitem diversos indrets de la Memòria Històrica mentre gaudim dels magnífics boscos del massís de les Salines .

A la tarde ens vam arribar a La Jonquera al MUME - Museu Memorial de l'Exili.
Un Museu molt culpidor veient com ho havien pasat de malament.(no tinc paraules)