ruta circular pola costa da vela (Cangas)

Photo ofruta circular pola costa da vela (Cangas) Photo ofruta circular pola costa da vela (Cangas) Photo ofruta circular pola costa da vela (Cangas)

-3 ft
April 20, 2016
March 2016

near Darbo, Galicia (España)

Sobre a costa da vela na páxina web de turismo da Xunta de Galicia explican:
“Entre as Rías de Vigo e Pontevedra, no punto máis occidental da península do Morrazo, encóntrase a Costa da Vela. Este é un mundo virxe no que o mar e os piñeiros son os donos da paisaxe. Aquí as vistas son dunha beleza espectacular.
Como o solpor desde o Faro de Cabo Home, un dos máis altos de Galicia. Ou os cantís de Donón, de máis de 150 m de altura e contra os que o mar se bate furioso. Ou a praia de Melide, coas illas Cíes enfronte, case ao alcance da man, e desde a que non é raro ver golfiños xogando na auga. Ou xa na ría de Vigo, as paradisíacas praias de Nerga e Barra, esta última nudista, de augas transparentes e rodeada de piñeiros que chegan case ata a area.
E dominando o ceo e a terra, o mítico Monte do Facho, antigo castro e santuario celta. Está só a 160 m sobre o nivel do mar pero o seu emprazamento é magnífico para non perderse nada, desde Cabo Silleiro a Cabo Fisterra.”
Información da ruta: partimos da praia de Liméns, enseguida subimos ata Nerga, dende onde xa son visibles os sinais do sendeiro GR-59. En Nerga pasamos polo sistema dunar da praia de Nerga, sairemos ao extremo occidental da praia de Nerga e pasamos pola praia de Viñó e dende aí atravesamos a praia de Barra.
Dende Barra ascendemos pouco a pouco por un sendeiro que nos leva ata as pistas de terra que rodean Cabo Home, visitando os faros de Subrido, Punta Robaleira e Cabo Home e a última praia do día, Melide. É salientable a constante presenza das Cíes no horizonte.

Unha vez percorrido o Cabo do Home camiñamos ata Donón e ascendemos ao Monte Facho visitando o castro que hai na cima. Dende aquí divisamos todo o entorno de Cabo Home. Da historia deste monte explicase na web del concello de Cangas o seguinte:
“En primeiro lugar, desde o século X A.C. ata o século VII A.C., existiu un poboado na ladeira este do que a penas temos información salvo a do seu excepcional tamaño. A partir do século VI a.C. xorde o castro galaico, poboado fortificado que subsistirá ata o século I a.C. Del aínda podemos ver parte das murallas, o foso, as pedras que conformaban as súas vivendas e que hoxe cobren as ladeiras do monte, os vertedoiros de lixo nas marxes do poboado ou a topografía actual do monte que deriva tanto da construción mesma do poboado como da configuración natural.
Posteriormente, un santuario levantado sobre o cumio vai a recoller as vellas crenzas de quen vivira no castro para dotalas, ao longo dos séculos II ó IV d.C., dun novo carácter, agora marcado polo proceso de asimilación da cultura latina na rexión do imperio romano chamado Gallaecia. Finalmente no século XVIII constrúese o posto de vixilancia costeira con fins militares do cal pervive a garita.
Apareceron 161 altares, no que fai casei dous mil anos debeu de ser un bosque de aras levantadas sobre o cumio do monte.”
Después do monte Facho descendemos e continuamos seguindo as marcas do GR-59 ata o cruceiro de Hío, unha das grandes marabillas do patrimonio etnográfico de Galicia. Este cruceiro do século XIX está tallado case na súa totalidade nun só bloque de granito. Adán e Eva ante o pecado orixinal, a Virxe do Carme auxiliando as ánimas do purgatorio ou a Virxe María pisando a cabeza do demo-dragón son só algunhas das pasaxes bíblicas que poderedes observar, e por último voltaremos á praia de Liméns.

• Photo of Pili SC
    Pili SC Feb 20, 2018

Una ruta totalmente recomendable y con paisajes dignos de admirar