Photo ofRuta circular per la Serra de Xiva: Font del Ginebre - Font de l'Alhóndiga - Pic Herbes - Pic Monte Gordo Photo ofRuta circular per la Serra de Xiva: Font del Ginebre - Font de l'Alhóndiga - Pic Herbes - Pic Monte Gordo Photo ofRuta circular per la Serra de Xiva: Font del Ginebre - Font de l'Alhóndiga - Pic Herbes - Pic Monte Gordo

1942
December 21, 2022
December 2022

near Gestalgar, Valencia (España)

Còmoda ruta circular que vam fer amb els companys de la AJSCH per una zona del terme municipal de Chiva poc visitada i amb formacions rocoses molt interessants. És una ruta fàcil per a qui té costum de caminar per la muntanya.
La ruta la iniciem en la Font del Ginebre, on hi ha espai per a aparcar uns pocs cotxes. En 200 metres arribem a la pista amb bon ferm que ens portarà fins a la Font de l'Alhóndiga. Recorrem 2 km per aquesta fàcil calçada amb vista a les formacions rocoses de tots dos costats del camí que fan més entretinguda la marxa.
Baixem a la font de l'Alhóndiga, que està a uns 200 metres, però si se seguira per la pista s'enllaçaria de nou amb el track en el punt que la creua.
En la font es pot aprofitar per a beure de les seues canelles que ragen abundant aigua fresca. Un panell indica la senda que hem d'agafar amb marques de GR fins al pic Herbes. Veurem diversos pals indicadors, sempre hem d’anar en direcció a Monte Gordo.
Eixim del barranc Gran on està la font per una senda empinada, que va guanyant altura, creua algun barranquet i que finalment arriba a la pista que deixarem per a baixar a la font de l'Alhóndiga. La creuem i seguim pel camí de terra que puja.
Uns 900 metres més endavant, arribem a una bifurcació que prenem la dreta, seguint la indicació de Monte Gordo, des de fa estona tenim la caseta forestal del pic a la vista i ens serveix com a referència.
En 500 metres el camí es converteix en senda (sempre seguir les marques de GR) que ascendeix en poc més d'un quilòmetre al Pic Monte Gordo (1023 m.) un bon lloc per a prendre alguna cosa i si el temps acompanya gaudir d'unes bones vistes.
Continuem per la pista d'accés al pic. En arribar al coll d'Herbes, trobem un gran depòsit d'aigua i una bifurcació amb un pal que indica que per la dreta es retorna a la font del Ginebre. Però nosaltres seguim rectes per a aplegar en uns 700 m. uns bancs i un estacionament de bicis al peu del pic Herbes, on se situa el vèrtex geodèsic de la Carrasqueta (1044 m.) el punt més elevat de la ruta.
La pujada a cim es fa muntanya a través. Cal triar bé la ruta perquè les carrasques i la densa vegetació de bosc baix fan l'accés molt difícil. En aquest cas, el track de baixada segueix una ruta més fàcil que el de pujada.
Es retorna per el mateix camí a la bifurcació i còmodament per pista s'avança 1,7 km fins al coll del Bou on un pal senyalitza per la dreta la senda de baixada a la font del Ginebre.
El sender de baixada és còmode i pel camí podem gaudir de les vistes del pic Herbes, de les formacions rocoses i les restes de terrasses de cultius abandonats. En 1’6 km arribem a la pista, al costat de l'encreuament del camí que ens retorna en pocs metres a la font del Ginebre, on finalitzem el recorregut.
Atenció a causa del funcionament defectuós del GPS, poden trobar-se línies rectes causades per la pèrdua parcial del senyal o puntes estranyes que no són reals, per tant, cal anar amb una mica precaució en seguir la ruta.
Si utilitzes el track, t'agrairia que feres una valoració en wikiloc sobre la seua utilitat.

==================================================================

Cómoda ruta circular que hicimos con los compañeros de la AJSCH por una zona del término municipal de Chiva poco visitada y con formaciones rocosas muy interesantes. Es una ruta fácil para quien tiene costumbre de andar por el monte.
La ruta la iniciamos en la Fuente del Enebro, donde hay espacio para aparcar unos pocos coches.
En 200 metros alcanzamos la pista con buen firme que nos llevará hasta la Fuente de la Alhóndiga. Recorremos 2 km por esta fácil calzada con vistas a las formaciones rocosas de ambos lados del camino hacen más entretenida la marcha.
Bajamos a la fuente de la Alhóndiga, que está a unos 200 metros, pero si se siguiera por la pista se enlazaría de nuevo con el track en el punto que la cruza.
En la fuente se puede aprovechar para beber de sus caños que manan abundante agua fresca. Un panel marca la senda que hemos de coger con marcas de GR hasta el pico Yerbas. Veremos diversos postes indicadores y siempre hay que coger la dirección a Monte Gordo.
Salimos del barranco Grande donde está la fuente por una senda empinada, que va ganando altura, cruza algún barranquillo y que finalmente llega a la pista que dejamos para bajar a la Alhóndiga. La cruzamos y seguimos por el camino de tierra que sube.
Unos 900 metros más adelante llegamos a una bifurcación que tomamos la derecha, siguiendo la indicación de Monte Gordo, desde hace rato tenemos la caseta forestal del pico a la vista y nos sirve como referencia.
En 500 metros el camino se convierte en senda (siempre seguir las marcas de GR) que asciende en poco más de un kilómetro al Pico Monte Gordo (1023 m.) un buen sitio para tomar algo y si el tiempo acompaña disfrutar de unas buenas vistas.
Se continua por la pista de acceso al pico. Al llegar al collado de Yerbas, encontramos un gran depósito de agua y una bifurcación con un poste que indica que por la derecha se retorna a la fuente del Enebro. Pero nosotros seguimos rectos para alcanzar en unos 700 m. unos bancos y un estacionamiento de bicis al pie del pico Yerbas, donde se ubica el vértice geodésico de la Carrasquilla (1044 m.) el punto más elevado de la ruta.
La subida a cima se hace monte a través. Hay que elegir bien la ruta porque las carrascas y la densa vegetación de monte bajo hacen el acceso muy difícil. En este caso, el track de bajada sigue una ruta más cómoda que el de subida.
Se retorna per el mismo camino a la bifurcación y cómodamente por pista se avanza 1,7 km hasta el collado del Buey donde un poste señaliza por la derecha la senda de bajada a la fuente del Enebro.
El sendero de bajada es cómodo y por él podemos disfrutar de las vistas del pico Yerbas, de las formaciones rocosas y los restos de terrazas de cultivos abandonados. En 1’6 km llegamos a la pista, junto al cruce del camino que nos devuelve en pocos metros a la fuente del Enebro, donde finalizamos el recorrido.
Atención a causa del funcionamiento defectuoso del GPS, pueden encontrarse líneas rectas causadas por la pérdida parcial de la señal o puntas extrañas que no son reales, por lo tanto, hay que ir con un poco precaución al seguir la ruta.
Si utilizas el track, te agradecería que hicieras una valoración en wikiloc sobre su utilidad.

Panoràmica

Font de l' Alhóndiga

Dreta

Caseta de vigilància al cim de Monte Gordo1023 m.

Depòsit d'aigua - seguir recte

Esquerra muntanya a través

Cim del Alt de Herbes 1044 m.