Photo ofRuta circular Palol de Revardit/Ermedàs/la Banyeta/Riudellots de la Creu/Palol de Revardit Photo ofRuta circular Palol de Revardit/Ermedàs/la Banyeta/Riudellots de la Creu/Palol de Revardit Photo ofRuta circular Palol de Revardit/Ermedàs/la Banyeta/Riudellots de la Creu/Palol de Revardit

February 21, 2023
February 2023

near Palol de Revardit, Catalunya (España)

Ruta assequible i agradable que transcorre entre boscos i camps de conreus, la superposició d'aquests dos estatges i un lleu desnivell són l'origen d'uns paisatges amables i molt interessants. La sortida es fa des del davant del Castell de Palol. El camí travessa el Bosc de Can Portelló, les Ribes, per arribar a la Bòbila romana d'Ermedàs. Continuarem entre boscos (el de la Casanova, el de Can Batlle i el d'en Gifreu) i camps fins arribar al veïnat de la Banyeta. Passant per la via verda que passa pels darreres de la zona industrial i per La Beguda, travessant la C-66, entrarem a Riudellots de la Creu i des d'aquí un vial ens portarà novament a Palol de Revardit.

PictographCastle Altitude 480 ft

Castell de Palol de Revardit

Les primeres notícies documentades en situen l'origen al segle XI. La fisonomia actual del traçat fortificat es pot situar a l'època baixmedieval entre els segles XIV i XV.

La superposició del bosc de Can Portell i els camps de conreu donen bonics paisatges com aquest.

PictographIntersection Altitude 371 ft

Gireu cap a l'esquerra pel camí petit.

PictographIntersection Altitude 440 ft

PictographIntersection Altitude 434 ft

Gireu cap a la dreta, cap avall.

PictographRuins Altitude 350 ft

Bòbila Romana d'Ermedàs

El jaciment d'Ermedàs és una instal·lació industrial de l'època romana on s'hi produïen objectes i atuells de ceràmica. Aquestes instal·lacions devien funcionar durant la segona meitat del segle I i la major part del segle II dC. Es creu que haurien ocupat una superfície de 3000 metres quadrats. El jaciment es coneix des dels anys 60 del segle passat.

PictographIntersection Altitude 361 ft

PictographIntersection Altitude 426 ft

PictographIntersection Altitude 431 ft

PictographIntersection Altitude 471 ft

Gireu cap a la dreta seguint el vial asfaltat.

PictographIntersection Altitude 469 ft

Gireu cap a l'esquerra deixant el vial asfaltat.

PictographIntersection Altitude 425 ft

Gireu cap a l'esquerra.

Paisatge amable i tranquil, ningú diria que estem a uns 600 metres de la C-66, del seu soroll, del seus cotxes i de la seva activitat econòmica comercial i industrial.

Arribem al veïnat de la Banyeta travessat per la C-66.

PictographIntersection Altitude 370 ft

Gireu cap a l'esquerra seguint el vial asfaltat.

La C-66 de Girona a Banyoles s'ha convertit en un quasi continu edificat de zones industrials i comercials i, amb menys proporció, residencial.

PictographBridge Altitude 369 ft

El Pont Vell

Pont sobre el riu Marmanya o Maremanya. Als voltants d'aquest indret hi hagué un enfrontament armat el 2 de març de 1812 durant la guerra del Francès. Al segle XIX, la carretera d'Olot a Girona passava per aquest pont.

Masia en ruïnes

El veïnat de la Beguda hi trobem algunes masies de segles passats. Moltes restaurades però aquesta en ruïnes (a la porta podem veure la data de 1741).

PictographReligious site Altitude 430 ft

Església de Sant Martí de Riudellots de la Creu

Es tracta d'una església que, tot i que les últimes modificacions corresponen als segles XVII i XVIII, té els seus orígens al segle XII.

Amb la terminologia actual en podem dir una àrea de jocs infantils "vintage". Als anys 60 i 70 del segle passat als pobles s'hi trobaven poques àrees de jocs infantils, a les comarques gironines la majoria de les existents eren de ferro i esponsoritzades per Xocolates Torras. Amb l'arribada dels municipis democràtics i en l'aparició d'empreses dedicades a la producció de mobiliari urbà, és popularitzen i s'estenen arreu del territori les àrees de jocs infantils.

PictographRiver Altitude 442 ft

Riu que neix als vessants orientals del massís de Rocacorba dins el terme de Canet d'Adri. Aflueix al riu Terri per la dreta dins el municipi de Cornellà de Terri, davant Sords.

PictographCastle Altitude 470 ft
Photo ofCastell de Palol de Revardit i Església de Sant Miquel Photo ofCastell de Palol de Revardit i Església de Sant Miquel Photo ofCastell de Palol de Revardit i Església de Sant Miquel

Castell de Palol de Revardit i Església de Sant Miquel

Arribem als Castell de Palol d'Onyar, això vol dir que estem al final de la ruta. Dins la fortificació hi trobem l'Església de Sant Miquel, construïda a finals del segle XII, és d'origen romànic i d'una sola nau de planta rectangular. El temple es va modificar i ampliar al llarg dels segles XVI-XVIII. Sant Miquel és el patró del poble.

• Photo of MartaDM70
    MartaDM70 Feb 14, 2024

Hem fet parcialment aquesta ruta, n'hem escurçat quasi la meitat per un tema de temps. Ens ha agradat molt, és bonica i interessant. Gràcies per compartir.

• Photo of etipujol
    etipujol Feb 14, 2024

Celebro que la ruta t'hagi agradat. Moltes gràcies pel teu comentari. Bones caminades!