Photo of[Ruta Circular] L'Hospitalet près-l'Andorre - Siscar - Refugi Juclar - Coll de l'Albe Photo of[Ruta Circular] L'Hospitalet près-l'Andorre - Siscar - Refugi Juclar - Coll de l'Albe Photo of[Ruta Circular] L'Hospitalet près-l'Andorre - Siscar - Refugi Juclar - Coll de l'Albe

May 11, 2023
May 2023

near L'Hospitalet-près-l'Andorre, Occitanie (France)

Ruta de tres días y dos noches, que en verdad se puede hacer en dos días y una noche si se sale temprano desde Hospitalet. Se realizó de viernes a domingo en mayo de 2023.

Se sale del párquing que se encuentra al sur de l'Hospitalet y se sube por un camino que va ganando altura. Al cruzar el Ruisseau du Siscar, se sigue paralelo al río hasta llegar a la presa du Siscar, donde se pasó la primera noche en tienda (1:30 h-2:00 h). A la mañana siguiente se retoma el camino que pasa por la Cabane de la Vésine, un refugio libre que es buena opción para pasar la noche también. Al llegar al Étang du Siscar, por equivocación se sube a la Porteilla du Sisca, y se vuelve a bajar hasta el lago rehaciendo el camino. El camino correcto empieza resiguiendo el lago (donde también hay un refugio libre) por el lado oeste y se gana altura dirección Pic de Siscaro, que hace frontera con Andorra.

Se baja después hasta Refugio libre de Siscaró, que está en buenas condiciones, y se rompe siguiendo la GRP dirección al refugio Guardado de Juclar, que en mayo estaba cerrado. Dispone también de una parte libre donde se pernocta.

El tercer día se resigue el Primer lago de Juclar para pasar entre este y el segundo y coronar la Collada de Juclar. Desde allí se gana el Col de l'Albe que queda al Este. Se baja entonces pasando por l'Étang haut de l'Albe, l'Étang de Couart y l'Étang de Pédourés, para ir a buscar la intersección donde el primer día se decide subir dirección siscar. Desde ahí se deshace el camino para volver al parking.

La meteorología no acompañó, y aún persistían neveros un tanto difíciles de cruzar. Se recomienda realizar esta ruta en épocas más avanzadas del año.

--CATALÀ-

Ruta de tres dies i dues nits, que realment es pot fer en dos dies i una nit si se surt d'hora des de l'Hospitalet. Es va realitzar de divendres a diumenge al maig de 2023.

Se surt del pàrquing que es troba al sud de l'Hospitalet i s'enfila per un camí que va guanyant altura. En creuar el Ruisseau du Siscar, se segueix paral·lel al riu fins arribar a la presa du Siscar, on es va passar la primera nit en tenda (1:30h-2:00h). L'endemà al matí es reprèn el camí que passa per la Cabane de la Vésine, un refugi lliure que és bona opció per passar la nit també. En arribar a l'Étang du Siscar, per equivocació s'enfila a la Porteilla du Sisca, i es torna a baixar fins al llac refent el camí. El camí correcte comença resseguint el llac (on també hi ha un refugi lliure) pel costat oest i es guanya alçada direcció Pic de Siscaro, que fa frontera amb Andorra.

Es baixa després fins a Refugi lliure de Siscaró, que està en bones condicions, i es trenca seguint la GRP direcció al refugi Guardat de Juclar, que al maig estava tancat. També disposa d'una part lliure on es pernocta.

El tercer dia es ressegueix el Primer llac de Juclar per passar entre aquest i el segon i coronar la Collada de Juclar. Des d'allà es guanya el Col de l'Albe que queda a l'est. Es baixa llavors passant per l'Étang haut de l'Albe, l'Étang de Couart i l'Étang de Pédourés, per anar a buscar la intersecció on el primer dia es decideix pujar direcció siscar. Des d'aquí es desfà el camí per tornar al pàrquing.

La meteorologia no va acompanyar, i encara persistien neveres una mica difícils de creuar. Es recomana fer aquesta ruta en èpoques més avançades de l'any.