RUTA A PEU MAS LA RIBA

February 8, 2021
February 2021

•   5 6 Reviews

near Sant Romà de Sau, Catalunya (España)

ATENCIÓ! El recorregut d'aquesta ruta transcorre per la finca privada del Mas la Riba. El punt de sortida i per deixar el vehicle està situat a l'aparcament de visitants de Mas la Riba. L'accés a l'aparcament i a la finca te un cost de 5€ per persona i dia (majors de 12 anys).
Aquí trobareu tota la informació: www.maslariba.business.site

PUNTS DE PAS:
Aparcament Mas la Riba - Hotel la Riba - Camp de l'Arrencat - Bassa gran de la granja - Pineda Xica - Roques de Puig del Mas - Club Nàutic Vic-Sau - Àrea d'esplai pantà de Sau - Camps de la Maneja - Domus del Pi - Sender local de les carboneres - Aparcament Mas la Riba

DISTANCIA: 6 km
DESNIVELL POSITIU 200 m
TEMPS APROXIMAT: 2 Hores

Durant el recorregut trobareu senyalització en forma de rombe groc amb els QR's de la ruta i la web de Mas la Riba.

ATENCIÓ! Pas per zones de pastura. Tanqueu les portes, gossos lligats i respecteu els animals i l'entorn.

MOLTES GRÀCIES

PLAFÓ INFORMATIU - APARCAMENT

Punt on deixar el vostre vehicle, el preu es de 5€ per persona i dia (majors de 12 anys). Teniu tota la informació d'aquest espai i de la zona en el plafó informatiu.

ENTRADA APARCAMENT

Accés a l'aparcament de Mas la Riba. El preu es de 5€ persona i dia (majors de 12 anys). Pel pagament trobareu les instruccions en el plafó informatiu de l'aparcament.

HOTEL LA RIBA

Durant 65 anys l'Hotel La Riba va estar regentat per la família Font, que ja tenien el seu negoci d'hosteleria a l'antic poble de Sau, actualment sota les aigües del pantà. El negoci com a hotel, restaurant, bar i activitats va estar actiu fins el desembre de 2017, data en què Angel Font (fill del fundador) i Concepció Font (la seva esposa) es jubilen, tancant així un dels establiments més coneguts a la comarca d'Osona. A dia d'avui l'hotel esta en venda tot i que la failia Font segueix hi vivint.

PictographDoor Altitude 1,569 ft

ENTRADA FINCA

ATENCIÓ! Zona de pastura de les eugues. Si us plau, tanqueu la porta del fil elèctric per tal que les eugues no surtin. Els gossos han d'anar lligats. No tireu brossa i respecteu l'entorn. Gràcies.

PictographInformation point Altitude 1,594 ft

Plafons indicadors dels accessos de la zona.

CAMP DE L'ARRENCAT

Zona de pastura de vaques o cavalls de la Granja Mas la Riba. Camineu per l'extrem dret del camp. Si veieu bestiar pasturant no els espanteu ni els volgueu tocar. Gràcies.

PictographLake Altitude 1,516 ft

La granja del Mas la Riba esta dedicada especialment a la ramaderia i al sector forestal. Puntualment cultivem ferratges per alimentar el bestiar durant l'hivern. La bassa gran proporciona un bon sistema de reg per assegurar-nos que els cultius donin el màxim rendiment.

PictographDoor Altitude 1,524 ft

PORTA TANCAT

ATENCIÓ! Esteu entrant a les pastures de les vaques, si us les trobeu el mig del camí, volteu-les per evitar passar a la vora seu. Sobretot gossos lligats, no crideu i tingueu contacte visual amb elles. Novament una altre porta, en aquest cas no és elèctrica, podeu obrir-la amb les mans sense problema. En les més de 80ha de la finca tenim diferents parcel•les amb tancat elèctric perquè els nostres animals gaudeixin de pastures tot l'any.

PINEDA XICA

Zona de lleure i activitats a tocar de les aigües del pantà de Sau. Aquí l'empresa aquaterraclub.es hi te la seva base d'activitats aquàtiques.

ROQUES DE PUIG DEL MAS

Aflorament rocós de gresos vermells típics de la zona. Vistes al pantà i a les cingleres de Tavertet.

PictographProvisioning Altitude 1,484 ft

Al Club Vic-Sau hi trobareu activitats aquàtiques I també el restaurant Sau Vell que ofereix un 10% de descompte als vistiants del Mas La Riba presenten el comprobant. https://www.vicsau.com/sau-vell-restaurant

PictographPicnic Altitude 1,493 ft

AREA D'ESPLAI PANTA DE SAU

Zona habilitada per als visitants del Pantà de Sau. Hi podeu trobar font, taules de pícnic, parc infantil, graelles, banys, un petit bar i punt d'informació. Els dies festius la zona està vigilada per un guarda.

PictographDoor Altitude 1,485 ft

De nou accés a les pastures, porta no elèctrica doncs la podeu agafar sense problema.

Si us plau, camineu per l'extrem dret dels camps per tal de no debilitar l'herba que creix. Vista de l'emblemàtic Campanar de Sau, que emergeix de les aigües del pantà. Al 1963 el poble de Sant Romà de Sau desapareixia després de la construcció de la Presa de Sau i posterior tancament del riu Ter. Les aigües de l'embassament de Sau arriben a les cases de gran part de la província de Barcelona i Girona. Al mateix temps la presa aprofita el salt d'aigua per generar corrent elèctrica. A partir d'aquest punt seguireu el sender local SL-C 94 (marques verdes i blanques)

DOMUS DEL PI

La Domus del Pi és un antic edifici datat del segle XII, al cim del Puig dels Moros. Es tracta d'un edifici fortificat de dues plantes rectangulars que conserva el sostre. Fou declarat Bé Cultural d'Interès Nacional al 1949. Al recinte de la Domus només s´hi pot accedir amb autorització.

GR2 TAVERTET

Tanqueu la porta de fil, si us plau. En aquest punt teniu l'opció d'agafar el camí de Tavertet pel GR 2 (marques vermelles i blanques), que amb poc mes d'una hora us portarà al poble de Tavertet.

SENDER DE LES CARBONERES

Un dels tants senders que recorrien a mitjans del segle passat els carboners. Homes de bosc, que a cops de destral tallaven alzines i roures per fer-ne un producte molt necessari en aquella època, el carbó vegetal. Aquest sender ens portarà a la cota més alta de la ruta. Podreu observar una simulació del que era una pila carbonera i gaudir d'unes bones vistes.

• Photo of MAS LA RIBA
    MAS LA RIBA Feb 8, 2021

Que gaudiu molt la ruta!

• Photo of Queralt Bros
    Queralt Bros Feb 14, 2021

Top!

• Photo of joanetac
    joanetac Feb 22, 2021

Ruta molt recomanable per conéixer l'entorn del panta de Sau!

• hsrodenas Jan 2, 2022

Ruta molt recomanable. L'hem fet amb un nen de 7 anys i dona molt joc pel pantà de Sau, la bassa, les carboneres i l'entorn en general.

• Photo of Álvaro ( Undertaker 23 )
    Álvaro ( Undertaker 23 ) Feb 13, 2022

Ruta muy recomendable

• Photo of Cruizer76
    Cruizer76 Nov 5, 2022

Wunderschöne Wanderung

• Photo of Alvaroescriva
    Alvaroescriva Nov 8, 2022

Muy fácil de seguir y ruta muy variada. Un poco de camino rural, praderas, pantano, bosques y vistas muy bonitas.

• Photo of WikiCamins - àngel riera
    WikiCamins - àngel riera Nov 22, 2022

El grup de Wikicamins hem fet aquesta ruta EL 22/11/2022 i l'hem allargat pujant a dalt dels cingles de Tavertet pel GR2 / GR151, hem vorejat el cingle i hem baixat per la Canal del Castell i hem enllaçat amb el Sender dels Carboners.
    Volem agrair al Sr. Marc dels Mas La Riba les seves explicacions de la ruta i la bona predisposició a usar els camins del Mas amb el benentès d'observar el màxim respecte pels camins, pels prats i pels animals que ens anem trobant i sobretot tancar les portes que trobem perquè no s'escapi el bestiar.
    Com a resultat de la nostra caminada hem gravat aquesta ruta per si us pot ser interessant: https://ca.wikiloc.com/rutes-senderisme/panta-de-sau-el-morro-blanc-cingles-de-tavertet-canal-del-castell-sender-carboners-domus-del-pi-san-119728362

• Photo of grizzy
    grizzy Nov 14, 2023

Thanks for sharing this great hike! We really enjoyed it.