Ruta 14- De les 4 fonts.

March 29, 2022
March 2022

•   3.7 1 review

near Pobla de Ciérvoles, Catalunya (España)

Font Vella, font d' en Caldes, font del Cabré i font del mas d' en Peris.
ATENCIÓ: en el km 3,1 la desviació a l'esquerra, el camí (100 m) ha estat llaurat. Si no es vol passar podem continuar per la pista de les Auredes fins a arribar a la carretera la Pobla-Ulldemolins (200 m aprox.). Llavors agafeu la carretera cap a l'esquerra (200 m) fins a trobar a la dreta un camí ascendent.

Aigua de beure.

Font d'en Caldes.

Camí del barranc de les Auredes direcció pla d'en Burguet.

Cabana del Rué

Restes de la talàia, possiblement andalusí. Restes de la Granja, possiblement Granja de Cérvoles.

Font del Cabré

Aigua de beure o potable.

Cal desviar-se cap a la dreta i seguir el petit viarany que porta al sembrat. Cal seguir entre el sembrat i el cingle.

Font del mas d'en Perís.

Per sortir passarem per sota de la porta amb falsa volta de la paret de pedra.

Jaciment arqueològic. Possible forn de ceràmica?

• Photo of Joan R. Guàrdia
    Joan R. Guàrdia Nov 5, 2022

Bona ruta, descripció, entorn curiós que aquests rocs o parets de pedra siguin per tot arreu però només un incís..... Cal refer les rutes amb millor descripció/gravació/dibuix perque la gent no acabem anant pel sembrat. Diversos cops ens hem possat dins el conreu i el camí a una vintena de metres...si no ho saps, pringues, bé de fet qui pringa es el pagès que el propi municipi l'hi fa passar els "turistes" per dins el llaurat.
    Si s'actualitzen les gravacions amb els mitjans actuals al ser més reals/fidels, ni et desviaran on no cal i es pot actualitzar el pas pels llocs no llaurats.
    Tot i amb això, d'agrair tenir una xarxa de natura, excursions i esbarjo en general d'aquesta magnitud.
    Gràcies.
    Salut i Independéncia!

• Photo of Manel Correa Masip
    Manel Correa Masip Nov 5, 2022

Gràcies Joan R. Guàrdia per la teva valoració i observació.

La ruta passa per feixes d' oliveres, normalment camí fet pel mateix tractor, pel costat de la feixa i només en un cas ( després de la font del Mas d' en Peris) passem pel mig d,una feixa d' oliveres molt petits.
    Sempre miro de ser curós amb les rutes.
    No passa per cap sembrat, i si hi has passat és que hi ha hagut algun error en la caminada.

• Photo of Joan R. Guàrdia
    Joan R. Guàrdia Nov 5, 2022

Cap problema per part meva. Jo no era qui duia la direcció d'ella i m'he vist una mica encerronat en aquests llocs xrò en d'altres, si veiés el traçat de la ruta a l'app no s'ajustava amb la gravació actual. De fet, intentaré fer-la de nou, amb cura i penjar-la per compartir.

Gràcies per compartir-les també.

• Photo of Manel Correa Masip
    Manel Correa Masip Nov 28, 2022

Atenció en el Km 3,1 el camí de la feixa ha estat llaurat. Ofereixo alternativa a la pàgina principal del track. Gràcies.