Photo ofRuta 11- Serra la Llena. Pujada per la canal d'Ulldemolins, baixada per la canal d'en Marc. Photo ofRuta 11- Serra la Llena. Pujada per la canal d'Ulldemolins, baixada per la canal d'en Marc. Photo ofRuta 11- Serra la Llena. Pujada per la canal d'Ulldemolins, baixada per la canal d'en Marc.

2 hours
October 21, 2021
October 2021

near Pobla de Ciérvoles, Catalunya (España)

La Pobla de Cérvoles.
Camí del barranc de les Auredes, camí vell mas del Gasolet. Camí de la garriga. Camí de Sant Joan. Pont 3r o del canal d' Ulldemolins. Canal d' Ulldemolins. Serra la Llena. Canal del Marc. Camí del castell.
El camí presenta dos pendents suaus. El primer és el camí vell que va en direcció al mas del Gasolet i el segon és la pujada del canal d'Ulldemolins.
El camí vell mostra restes d'empedrat.

Restes de camí empedrat.

Camí vell de la Pobla al coll del Gasolet.

Cal trencar cap a l'esquerra i seguir el camí que ens passarà pel mateix costat del mas del Gasolet.

Mas del Gasolet.

Un dels masos més importants del terme. Casa amb un primer pis d'accés exterior. Amb tancat i una cleda de pedra situat en un nivell inferior.

Baixada passant pel costat de la vinya.

Cal travessar els camps rònecs fins al final on trobarem les fites de camí.

Intersecció

Podem seguir la fita de l'esquerra. Ens portarà en 5' a la carretera La Pobla-Ulldemolins. Si agafem la fita de la dreta o que tenim davant mateix, passarem per sota el pont de la carretera i iniciarem l'ascens al canal d'Ulldemolins.

Inici camí cap al pont del canal d'Ulldemolins.

Punt d'interès. Pont 3r o del canal d'Ulldemolins.

Photo ofPunt d'interès. Vista panoràmica de les Garrigues. Photo ofPunt d'interès. Vista panoràmica de les Garrigues. Photo ofPunt d'interès. Vista panoràmica de les Garrigues.

Punt d'interès. Vista panoràmica de les Garrigues.

Finestra a mig camí de l'ascenció del canal d'Ulldemolins.

Cal girar cap a l'esquerra. Si anéssim baixant cap a la dreta faríem cap a Ulldemolins. Compte! també a la dreta hi ha el camí cap a la punta del General.

Photo ofRoca d'en Ponç. Vista panoràmica del Priorat. Photo ofRoca d'en Ponç. Vista panoràmica del Priorat. Photo ofRoca d'en Ponç. Vista panoràmica del Priorat.

Roca d'en Ponç. Vista panoràmica del Priorat.

Panoràmica

Punt d'interès

Panoràmica

Si pareu i camineu uns 20 metres cap a l'esquerra, enfilant-vos fàcilment tindreu unes bones vistes de tota la comarca de les Garrigues i amb bona vista de tota la plana de Lleida fins el Montsec.

Intersecció

Hem de trobar-nos amb el pantà de la vinya del celler de Cérvoles. Seguint el camí el passarem deixant-lo a la nostra esquerra. Seguirem el camí fins que anirem a parar a una gran extensió de vinyes.

Trenquem cap a la dreta.

Cal creuar les vinyes fins al final i anar cap a la dreta uns 70 metres. El que tenim al final de la vinya i que s'observa com a petit turó, és el conegut castell o castell del Marc. Només queden visibles els fonaments de la torre, d'època andalusí, i construccions posteriors, possiblement de l'edat moderna.

Intersecció.

Cal entrar al senderó que tenim a l'esquerra. Deixarem a la nostra dreta les vinyes i el pantà del poble. Passarem per un bonic camí envoltat d'alzines que fan un bonic túnel vegetal i per l'era del Tomos.