Ruta 12 El Camí Vell de Rubí a Viladecavalls

Photo ofRuta 12 El Camí Vell de Rubí a Viladecavalls Photo ofRuta 12 El Camí Vell de Rubí a Viladecavalls Photo ofRuta 12 El Camí Vell de Rubí a Viladecavalls

September 20, 2020
September 2020

near Rubí, Catalunya (España)

Un altre caminada del llibre de Albert Vicens Llauradó Escurdions pels camins històrics del Vallés Occidental, en la que hi van haver un parell de punts en que em vaig equivocar en la ressenya, pero no te massa importància, el track es un 95% fidel a la ressenya, si la torno a fer, ja ho arreglare.

Iniciem la caminada al monument a les víctimes deis aiguats de l962, travessant el pont sobre la riera de Rubí. A l'altra banda continuem recte, pel carrer del Pont.
3 minuts: Castell de Rubí. L'edifici original, bastit al segle X, ha patit múltiples transformacions, les més importants de les quals tingueren lloc entre els segles XVII i XX. Avui dia l'edifici , de propietat municipal i esta destinat a usos culturals. Tombem pel carrer de la dreta carrer del castell).Les marques vermelles i blanques del GR-96 ens indiquen el camí i seran la nostra referencia durant bona part del camí i seran la nostra referència durant bona part de la ruta.
6 minuts (3 minuts): Travessem el carrer del Camí de Sant Muç i continuem r
8 minuts (2 minuts): Arribem a les envistes del pont-aqüeducte de can Claverí, bastit al segle XVIII i que portava aigua al molí del castell. Baixem a ma esquerra, per unes escales de fusta, deixant a la dreta l'esmentat aqüeducte i tot seguit continuem recte pel carrer d'enfront, seguint les indicacions del GR (carrer del pont de can Claverí). Recorreguts cent cinquanta metres tombem a esquerra i travessem Ies vies del tren per un pont. Seguim aquest carrer (carrer de Sant Muç) sense fer cas dels trencalls secundaris.
16 minuts (8 minuts): Passem pel costat de la masia-restaurant de Ramoneda. Continuem recte.
18 minuts (2 minuts): Abandonem la carretera i prenem la pista de terra que surt a ma dreta (pal indicador del camí de can Roig). Entrem una zona forestal dominada per pins bords i pins pinyoners remuntant la llarga carena de la serra de Can Guilera, en suau pujada. Seguim sempre la pista principal, atents a les marques del GR, tot ignorant els múltiples trencalls secundaris que van sorgint a banda i banda.
24 minuts (8 minuts): Cruïlla amb pal indicador. Deixem can Muç a l'esquerra i una pista secundaria a la dreta. Continuem recte per la pista del mig, pujant.
51 minuts (27 minuts): Després de travessar una zona d'habitatges dispersos, arribem a un collet amb un encreuament. Tombem per la pista de més a !'esquerra, pujant (marques del GR-96). (haig de dir que en aquest trencall em vaig equivocar i una mica abans de arribar-hi vaig fer una drecera per la pista de sota una línia elèctrica)
1 hora i 2 minuts (11 minuts): Abandonem la pista i prenem el corriol que arrenca a !'esquerra. Bones vistes sobre el torrent de Sant Muç, a la nostra esquerra, un reducte de natura que s' ha escapat de la febre urbanitzadora.
1 hora i 5 minuts (3 minuts): Connectem amb una pista i la seguim a l'esquerra (connexió GR-6 i camí de Sant Jaume). Excel·lent vista sobre Terrassa i la Mola.
1 hora i 11 minuts (6 minuts) Urbanització de les Martines. Seguim pel carrer d'enfront (carrer del Camí de les Martines: ) .
1 hora i 16 minuts (5 minuts) . Abandonem momentàniament el carrer i prenem la pista de la dreta, passant per darrera de les cases (fletxes grogues del camí de Sant Jaume).
1 hora ¡ 20 minuts (4 minuts). Tornem a connectar amb el carrer del Camí de les Martines, que ja no abandonarem fins al final de la urbanització.
1 hora i 25 minuts (5 minuts): Deixem a la dreta el trencall del GR-96 i continuem recte pel GR-6.
1 hora i 40 minuts (15 minuts): Cruïlla. Tombem a l'esquerra, passant per davant del restaurant dels Quatre Vents. De seguida desemboquem a la carretera de Terrassa a Martorell. La travessem i la seguim cap a l'esquerra, passant per davant d'una gasolinera. Enfilem el carrer que corre paral·lel a la carretera (carrer del Falciot), pel seu marge dret (fletxes grogues del camí de Sant Jaume i marques del GR-6).
1 hora i 52 minuts (12 minuts): Prenem a ma dreta el carrer del Xot, allunyant-nos de la carretera (fletxes grogues del camí de Sant Jaume i marques del GR-6). Seguim aquest carrer, baixant a través de la urbanització, tot ignorant un parell de trencalls a ma esquerra. Viladecavalls es fa visible, davant nostre.
1 hora i 57 minuts (5 minuts): Abandonem el carrer del Xot i prenem el corriol de terra que surt a ma esquerra, perfectament senyalitzat amb les fletxes característiques del camí de Sant Jaume. Deixem enrere, per fi, la zona urbanitzada i penetrem en un inesperat i exuberant alzinar que ens permetrà retrobar la desitjada calma.
2 hores i 9 minuts (12 minuts): A ma esquerra veiem la carretera d’Ullastrell, al quilòmetre 1. Continuem recte, travessant una pista de terra, per enfilar el corriol que continua a l'altra banda (fletxes grogues del camí de Sant Jaume i marques del GR-6). Ullastrell es fa visible a !'esquerra enlairat al cap amunt d'una carena.
2 hores i 16 minuts (7 minuts): Connectem amb una pista i la seguim de front.
2 hores i 18 minuts (2 minuts): Anem a petar a la carretera i la seguim a la dreta.

2 hores i 20 minuts (2 minuts): Deixem la carretera i prenem la pista que arrenca a la dreta (rètol indicador ivGR-6). Ignorem els trencalls secundaris que anem trobant a banda i banda.
2 hores i 30 minuts (10 minuts): Passem pel costar d'unes granges i continuem pista enllà. Con-2 hores i 36 minuts (6 minuts): Travessem la perita urban· . , . . 1tzac1o d C Cabassa. Seguim recte, encarant la baixada cap a la riera de Gaià.
2 hores i 49 minuts (13 minuts): Riera de Gaia. Seguim a la dreta remuntant a la llera. Recorreguts uns vint metres prenem el camí que puja a ma esquerra (GR-97).
2 hores i 57 minuts (8 minuts): Passem pel costat de can Cabassa enrunat. Continuem pista enllà, en direcció al traçat del Quart cinturó.
2 hores i 59 minuts (2 minuts): Connectem amb una pista i la seguim· a l'esquerra (GR-97).
3 hores i 3 minuts (4 minuts): Tombem a la dreta i travessem el Quart Cinturó. En arribar a l'altra banda enfilem una pista costeruda en direccció nord (marques de GR). En el moment d'escriure el llibre, el Quar Cinturó encara no estava enllestit i era possible resseguir el camí vell tot travessant la futura autovia. Quan les obres estiguin llestes, aquesta opció serà inviable. Caldrà, aleshores, continuar riera de Gaia amunt i travessar l'autovia per sota el gran viaducte per enfilar, tot seguit, el camí que puja a Viladecavalls.
3 hores i 11 minuts (8 minuts): Deixem a !'esquerra el trencall del GR i del camí de Sant Jaume i continuem per la pista principal, pujant en direcció a una característica casa de color ocre.
3 hores i 17 minuts (6 minuts): Cruïlla de pistes. Prosseguim perla de la dreta, encarant la darrera pujada.
3 hores i 22 minuts (5 minuts): Primeres cases de Viladecavalls. Continuem recte pel carrer d'enfront, que anirem seguint sense desviar-nos fins a arribar al centre del poble (carrer de l'Era).
3 hores i 32 minuts (10 minuts): Cruïlla. Seguim recte. En arribar a una petita rotonda, prenem el carrer del Rosari. De seguida connectem amb el carrer Nou, que prenem a la dreta.

3 hores i 37 minuts (5 minuts): Ajuntament de Viladecavalls i final de la ruta.