RUTA 1. 'Ascensió al Roca Centella'

Photo ofRUTA 1. 'Ascensió al Roca Centella' Photo ofRUTA 1. 'Ascensió al Roca Centella' Photo ofRUTA 1. 'Ascensió al Roca Centella'

2028
November 18, 2013
November 2012

near Cànoves i Samalús, Catalunya (España)

25/11/2012 excursió de 5è.

Sortim de l'asfalt per la part posterior de l'Ajuntament de Cànoves i prenem la pista de terra que, de seguida, ens porta a Can Pericas. En aquesta masia girem a esquerra i travessem la cadena que barra el pas d'un camí ample. El camí s'enfila amb calma fent giragonses.

Arribarem a una curiosa senyal de circulació prohibida penjada en un arbre. Girem a dreta (si anéssim a esquerra arribaríem al forn de Pega i a Cànoves Residencial). Ben aviat el camí es redreça i s'erosiona. Després acaba confluint amb la pista ampla que puja de Cànoves Residencial.

Fem una llarga pujada per la pista ampla i a estones molt costeruda de La Servera. En algun lloc els bikers han obert divertits corriols de descens que són alhora dreceres.

La nostra pròpia drecera la farem després d'una important bifurcació (la pista de la dreta s'endinsa a la vall de Vallforners) i d'un doble revolt (zeta) que dibuixa la pista. Seguim a mà dreta unes fites que s'endinsen en l'alzinar que poc a poc es va enfosquint.

Reprendrem la pista més amunt. Una important tala feta a novembre de 2012 ha canviat la fesomia del bosc. Arribem a una zona amb vistes al turó de Tagamanent. D'un petit coll arrenca el curt caminoi que ens portarà al cim del Roca Centella. Tindrem les vistes que no hem tingut en tota l'excursió.