Rusanj-Jezero Ripanj-Bela reka-Rusanj 07.04.2020.

April 11, 2020
April 2020

•   4.3 1 review

near Rušanj, Central Serbia (Serbia)

Idealan trek, u uslovima Korona pandemije i vremenskog ogranicenja kretanja.
Dan suncan, suvo, doba godine kada bodljikavo rastinje jos nije uzelo maha.
Prateci vidljivu stazu, lagano se stize do jezera. Ne ulazeci medju prve kuce, odmah pored nasipa i table sa natpisom "Jezero", strogo levo uci u sumu. Preci potocic i pravcem istoka preko livade, uci u stazu koja nas vodi pored dve usamljene kuce do asfaltnog puta i jednog od Minelovih magacina.
Sa asfaltnog puta izaci ispod nadvoznjaka, prateci stazu ka maloj grupi kuca. Staza vodi desno. Preci potocic i pored kuce uci u vidljivu stazu koja nas blagim usponom vodi ka Velikom Visu i Beloj reci. Uskoro stizemo u koloniju, stambeno naselje za Minelove radnike, gde se vreme zaustavilo, do 50-e godine.
Proci pored Minela preko mostica, uzbrdo do improvizovanog kamenoloma ka Rusnju. Po izlasku na zaravan vidljivom stazom uci u sumu gde staza gorovo nestaje ali prateci dalekovod i krecuci se uz osecaj, stize se do pocetka treka.
Navigacija je pozeljna, iako je kretanje detaljno opisano.

Bela reka-kolonija

Veliki vis

• Photo of veljovic
    veljovic Sep 20, 2020

Veliko hvala za ovu stazu. Nikada ne bih prošao sam ovim putevima jer se bez putanje možeš lako izgubiti. Pojedina mesta su kritična, jer se staza teško pronalazi s obzirom da rastinje koje nabujalo i skriva ulaze na stazu.
    Ali sve pohvale za izbor maršrute jer je 65% staze kroš šumu, a i veoma kratke deonice prolaze kroz naseljena mesta.

• Photo of Dragan.Gagi
    Dragan.Gagi Sep 24, 2020

Hvala, mada sam je samo malo modifikovao. I meni je bila na pojedinim mestima "kriticna" ali uz Garmin ili Orux maps uvek se nekako izvucete.
    Zato sam i napomenuo da su idealni uslovi, bez rastinja, pocetak proleca ili pozna jesen, kada je suvo i bez blata.
    Staza je sa solidnom km-zom, uspon i blizina Beogradu je cini zanimljivom.