RUPIT, SALT DE SALLENT, L'AGULLOLA I SANT JOAN DE FÀBREGUES.

Photo ofRUPIT, SALT DE SALLENT, L'AGULLOLA I SANT JOAN DE FÀBREGUES. Photo ofRUPIT, SALT DE SALLENT, L'AGULLOLA I SANT JOAN DE FÀBREGUES. Photo ofRUPIT, SALT DE SALLENT, L'AGULLOLA I SANT JOAN DE FÀBREGUES.

October 27, 2017
October 2017

•   4.7 2 Reviews

near Rupit, Catalunya (España)

Ruta que comença i acaba a Rupit, molt ben marcada i amb unes precioses vistes sobre tota la cinglera, que arriba fins El Far, a més d'un bonic recorregut al costat de la Riera de Rupit fins el Salt de Sallent.
Comencem el recorregut travessant el poble pel pont penjant i baixant fins trobar-nos al costat de la Riera de Rupit que anem seguint amb diferents baixades fins el costat de l'aigua per admirar diversos punts amb petits saltants d'aigua així com la Font de la Pomareda.
D'aquesta manera arribem al Salt de Sallent i caminem una mica per anar fins el mirador. Reculem altre cop i travessem la Riera per sobre del Salt i seguim el camí fins un collet on a la nostra dreta, tenim a la vista l'església de Sant Joan de Fàbregues.
Anem cap a l'esquerra fins que s'acaba la pista davant d'un turó al que pugem seguint corriol que s'acaba just davant l'Agullola. Com que per pujar hem seguit un corriol que anava pel costat dreta, ara baixem per l'altre costat fins que tornem a trobar la pista per la que arribem a Sant Joan de Fàbregues.
Sempre amb rètols indicadors, seguim en direcció a Rupit i després de passar una casa, ens enfilem altre cop cap a l'esquerra per trobar les Tombes Antropomòrfiques i uns excel·lents miradors. Seguint camí arribem a Rupit pel costat contrari d'on hem començat a caminar.
Temps efectiu: 3h. 47'

Saltet

• Photo of Miquel Garriga
    Miquel Garriga Dec 7, 2018

Després d'anys he tornat a Rupit i a veure el Sallent. Fàcil i clara, com ja descriuré a la crònica que penjaré en un parell de dies, però amb una baixada que genera dubtes després de les Tombes Antropomorfes, però amb el track (que s'enfuma una mica en el torrent) la intuició i els senyals que deixen els que han passat abans, es baixa bé fins a la pista. Gràcies per publicar-la, Rianel.
    Ah! i no us perdeu un café al jardí paniràmic de la Rectoria de Sant Joan de Fàbregues, que ara ja funciona com a bar, restaurant i aviat tindràn habitacions.
    Salut i muntanya!

RIANEL Dec 7, 2018

Moltes gràcies pels comentaris i la valoració, especialment per la informació del bar/restaurant de Sant Joan de Fàbregues. És una bona notícia.

• Photo of David - Sat Chit Ananda
    David - Sat Chit Ananda Jun 16, 2019

Una ruta fàcil de seguir i amb unes vistes espectaculars, apta per fer amb tota la família.
    Confirmar que a dia d'avui Sant Joan de Fàbregues contínua tenint el bar restaurant amb el seu porró de vi a l'entrada i tot.
    Molt bona ruta Rianel.

RIANEL Jun 16, 2019

Totalment d'acord amb que és una ruta magnífica per fer amb la família i amb unes vistes excepcionals.
    Gràcies per la informació del bar/restaurant de Sant Joan de Fàbregues.
    Molt agraïts per la valoració i comentaris.
    Salut i botes!

• Photo of tomasdevic
    tomasdevic Jun 16, 2019

Hi hem de tornar a veure si hi anem a fer el got. O com dieu a Girona a fer un TOC.

RIANEL Jun 16, 2019

Com diuen els francesos "volontaire"