Photo ofRUPIT - SALT DE SALLENT - ERMITES DE SANT JOAN DE FABREGUES I SANTA MAGDALENA - TOMBES - ELS BASSIS Photo ofRUPIT - SALT DE SALLENT - ERMITES DE SANT JOAN DE FABREGUES I SANTA MAGDALENA - TOMBES - ELS BASSIS Photo ofRUPIT - SALT DE SALLENT - ERMITES DE SANT JOAN DE FABREGUES I SANTA MAGDALENA - TOMBES - ELS BASSIS

May 25, 2016
May 2016

near Rupit, Catalunya (España)

Viewed 2083 times, downloaded 121 times

Avui hem fet una Ruta pels volta'ns de Rupit (on hem arribat en cotxe per la C-17 sortida 180, hem agafat la C-25 direcció Vic/Girona sortida 183, C-153 direcció Roda de Ter i en el Km 31,1 hem agafat la BV-5208 fins a Rupit.
El cotxe l'hem deixat en l'ampli i ben arreglat aparcament que hi ha a l'entrada del poble amb una barrera automàtica i que té un cost de 2 euros tot el dia.
Comencem la ruta en el mateix aparcament agafa'n el carrer a la dreta passem la riera i a uns metres a l'esquerra trobem el famós Pont penjant que creuarem i pujarem les escales, trobarem enfront la primera Font i anirem cap a la dreta pel carrer Barbacana fins a arribar al carrer del Fossar que pujarem per veure les tres Font que hi han la Font de Baix, la de Dalt i la Del Castell desfem el camí per anar a veure l'Esglèsia de Sant Miquel.
Per problemes tècnics el GPS comença a marcar bé la ruta en la ultima Font del carrer del Fossar, per el que baixarem el carrer i passarem per davant de l'església de Sant Miquel i una mica més endavant trobarem la indicació per anar al SALT DE SALLENT, seguim el carrer que és porta a passar per sota d'una casa i començar la ruta pròpiament.
La ruta no te pèrdua, passarem pels Salts del Molí Rodó o Salts del Rodor, continuem la ruta fins a arribar a la Font de la Pomareda, des d'on baixem a la riera per veure el Salt de Sabaters.
Tornem a la Font per continuar el camí fins a arribar al Salt de Sallent des de on caminant una mica cap a l'esquerra es va al Mirador.
Com tenim la impressió que el Salt des de baix deu de ser impressionant, agafem un camí que al principi hi ha un pal informatiu (esborrat) d'un metre d'alçada que ens portarà al començament del camí per el qual baixarem passant per unes escales i camí de pedra fins a arribar a una fita i fletxa de pedra que ens indica que hem de deixar el camí i anar a la dreta, continuem entre els arbres seguint les fites de pedra que ens portaran al Gorg del Salt de Sallent.
Després de gaudir de la vista i el soroll de l'aigua, desfem el camí fins a arribar al Salt de Sallent , des de on continuem el camí per anar a l'ermita de Sant Joan de Fàbregues.
Tornem al camí i agafem el corriol de Els Bassis que passa per les Tombes Antropomòrfiques i el Mirador de Els Bassis, (on les vistes són meravelloses), prenem la baixada fins a arribar a la Font i l'Ermita de Santa Magdalena, continuem la baixada passant pel costat del Pont medieval de Can Badaire, (pel que podríem entrar a Rupit ) arribem a la Font i Pont de fusta de Carreguell.
Continuem el camí cap a Rupit pel passeig de Carreguell (per costat de la Riera de Rupit) fins a arribar a sota del Pont penjant, al que pujarem per les escales que hi ha i creuarem una altra vegada el pont i agafarem cap a l'esquerra per veure les dues ultimes fonts, la Font Vella i la Font que hi ha a la Sortida de Rupit davant de l'aparcament que hem iniciat la ruta.

Inici (Aparcament)

Pont Penjant

Sortida Rupit - Començament Ruta

Salt del Molí Redó

Salt de Sabaters (Esmorzar)

Salt de Sallent

Mirador del Salt de Sallent

Gorg del Salt de Sallent

Photo ofGirar Baixan Dreta- Pujant Esquerra Photo ofGirar Baixan Dreta- Pujant Esquerra Photo ofGirar Baixan Dreta- Pujant Esquerra

Girar Baixan Dreta- Pujant Esquerra

Escales

Ermita de Sant Joan de Fàbregues

Corriol de Bassis (esquerra)

Mirador de Els Bassis

Font Santa Magdalena

Font i Pont de Carreguell

Photo ofPasseig del Carreguell (Riera de Rupit) Photo ofPasseig del Carreguell (Riera de Rupit) Photo ofPasseig del Carreguell (Riera de Rupit)

Passeig del Carreguell (Riera de Rupit)

Pont Penjant

Font Vella

Font a la Sortida

Fi (Aparcament)

• Photo of marcargila
    marcargila May 27, 2019

Molt bona explicació, plena de detalls interessants.

• Photo of judest15
    judest15 May 28, 2019

Hola marcarg
    Moltes gràcies pel teu comentari i valoració de la Ruta