Rupit, Miradors, Cingleres, Llocs religiosos i Saltants d’aigua

Photo ofRupit, Miradors, Cingleres, Llocs religiosos i Saltants d’aigua Photo ofRupit, Miradors, Cingleres, Llocs religiosos i Saltants d’aigua Photo ofRupit, Miradors, Cingleres, Llocs religiosos i Saltants d’aigua

May 20, 2024
April 2024

near Rupit, Catalunya (España)

Si et posiciones sobre " Veure més " (color blau) que es troba al final de la descripció del recorregut, podràs veure tot l’àlbum de fotografies d'aquesta sortida...
Ruta feta amb els companys dels hh.
Sortida marcada per la pluja i principalment per la boira que ens ha fet la guitza, anul•lant-nos algunes de les fantàstiques panoràmiques que es poden gaudir des de alguns dels nombrosos miradors. Tot i així, l’indret mereix una trescada.
La ruta comença a l’aparcament públic de pagament, situat a l’entrada del poble (5 € tot el dia), travessem la riera de Rupit pel pont de pedra i seguim a la dreta un sender (pal indicador) que ressegueix la riera fins el molí del Soler, abans de arribar tenim una bona panoràmica del molí i la riera. Un cop passat aquest arribem al Pont dels Tres Ulls, un pont modern que ha substituït al antic pont construït als anys 40 del segle passat amb tres ulls (d’aquí el nom), i que ha permès conservar el salt d’aigua.
Deixem el pont per seguir una pista cimentada que neix a l’esquerra amb pujada (pal indicador) i que ens porta fins el Mirador del Soler. Esplèndid mirador situat damunt del dipòsit d'aigua de la població i amb unes vistes magnífiques tant de la vila de Rupit com de l'Agullola de Rupit i del pla de Fàbregues (en dies clars). El mirador s'ubica a la part superior del dipòsit, que està empedrat i condicionat amb un banc de fusta per seure. Hi ha un plafó metàl•lic que descriu l'Agullola i la seva llegenda, (afortunadament aquí hem pogut gaudir d’aquestes magnífiques panoràmiques).
Seguim per l’antic camí de Rupit, Montdois, Sau, passant al costat de la gran finca del Soler amb la imponent masia i els camps de farratge amb un gran remat de vaques pasturant. Anem trepitjant un magnífic sòl empedrat natural, pel camí de la Palomera, seguint les directrius d’uns pals indicadors. En arribar al pal indicador del Pla de la Palomera - els Bassis, seguim un viarany que ens fa pujar de valent fins el mirador de la Palomera. Com deia al començament ara si que la boira ens a fastiguejar, les vistes eren nul•les...llàstima!!.
Tornem a la cruïlla i seguim avall, camí dels Bassis un altre espectacular mirador que, com el de la Palomera, no l’hem pogut gaudir. Un xic més avall es trobes les tombes antropomòrfiques, dues tombes situades en un dels vessants més feréstecs de la muntanya, damunt d'una gran llosa plana. Estan excavades a la roca i orientades de nord a sud, disposades en paral•lel i separades uns 60 centímetres l'una de l'altra. Es creu que podrien datar del segle X en ple poder comtal dels inicis de Catalunya.
A partir de les tombes, comença un sender amb molt desnivell i força pedres que ens fa descendir molt ràpidament i que fineix a la pista asfaltada que uneix Rupit amb el pantà de Sau, passant per l’església de Sant Joan de Fàbregues.
A deixat de ploure malgrat que la boira encara persisteix, ara anem fins l’església de Sant Joan de Fàbregues on abans de arribar, l’indret ens regala una bella estampa de l’església i el cingle de Pla Boixer al rerefons.
L’església fou la primitiva església parroquial de l'actual nucli de Rupit, aquesta forma conjunt amb la rectoria, adossada a ponent, i el clos del cementiri, a migdia. Davant la porta d’accés a l’església realitzem parada per esmorzar i abans de continuar la marxa, fem una visita al seu interior.
Teníem planificat arribar-nos fins la punta de l’Agullola però desistim a causa de la boira que tot i començar a aixecar-se, segurament seria un viatge infructuós. Seguim dons cap al Salt del Sallent (pals indicadors) pel camí de les cingleres amb algun mirador que ens fa embabaiar mirant l’espectacle.
Arribem a la Riera de Rupit, a sobre del Salt del Sallent...el salt més alt de Catalunya, avui malauradament amb poca aigua, a poc més de 300 metres hi ha un mirador suspès sobre la muntanya que permet admirar la magnitud d’aquest salt. Després seguim cap a de Rupit pel camí paral•lel a la riera. A mig camí i tocant a aquest, hi ha la font de la Pomereda amb un bon broll d'aigua i a sota, baixant a la riera, el Salt de Sabaters que ens permet fer unes quantes fotografies. Seguim camí fins el Salt del Rodor, baixem a la riera i la travessem per sobre una passera de pedres (amb aigües altes no seria possible aquesta variant).
Al altre costat seguim un sender que ens puja fins el Turó de la Magdalena on s’ubica l’ermita del mateix nom i des de on tenim unes magnífiques vistes de Rupit, un rerefons que aprofitem per fer-nos alguna que altra fotografia abans de retornar al poble. Passem sobre el pont de Can Badaire i per un costerut carrer entrem a Rupit on fem una petita descoberta pels seus carrers i l’església de Sant Miquel, després, el pont penjat abans de tancar el cercle. I per finalitzar aquesta interessant sortida, ens desplacem fins l’Hostal la Devesa per gaudir d’un bon dinar.
Salut i bones caminades!!

Photo ofRupit, aparcament públic de pagament...aparcament i començament de ruta Photo ofRupit, aparcament públic de pagament...aparcament i començament de ruta Photo ofRupit, aparcament públic de pagament...aparcament i començament de ruta

Rupit, aparcament públic de pagament...aparcament i començament de ruta

Photo ofTravessem la Riera de Rupit i seguim pel corriol de la dreta (pal indicador) Photo ofTravessem la Riera de Rupit i seguim pel corriol de la dreta (pal indicador) Photo ofTravessem la Riera de Rupit i seguim pel corriol de la dreta (pal indicador)

Travessem la Riera de Rupit i seguim pel corriol de la dreta (pal indicador)

PictographRiver Altitude 2,832 ft

Riera de Rupit i Molí del Soler

El Molí del Soler

PictographBridge Altitude 2,871 ft

El modern pont dels Tres Ulls

Photo ofSeguim camí formigonat per l'esquerra amunt...pal indicador Photo ofSeguim camí formigonat per l'esquerra amunt...pal indicador Photo ofSeguim camí formigonat per l'esquerra amunt...pal indicador

Seguim camí formigonat per l'esquerra amunt...pal indicador

Photo ofCamí del Soler...seguim per l'esquerra Photo ofCamí del Soler...seguim per l'esquerra Photo ofCamí del Soler...seguim per l'esquerra

Camí del Soler...seguim per l'esquerra

Mirador del Soler

PictographFauna Altitude 2,923 ft
Photo ofEl Soler i els camps de farratge, amb un gran remat de vaques pasturant Photo ofEl Soler i els camps de farratge, amb un gran remat de vaques pasturant Photo ofEl Soler i els camps de farratge, amb un gran remat de vaques pasturant

El Soler i els camps de farratge, amb un gran remat de vaques pasturant

Photo ofCruïlla, esquerra...Camí de la Palomera (pal indicador) Photo ofCruïlla, esquerra...Camí de la Palomera (pal indicador) Photo ofCruïlla, esquerra...Camí de la Palomera (pal indicador)

Cruïlla, esquerra...Camí de la Palomera (pal indicador)

Cruïlla...seguim recte

Bell camí empedrat natural

Photo ofCruïlla, esquerra...Coll de la Palomera (pal indicador) Photo ofCruïlla, esquerra...Coll de la Palomera (pal indicador) Photo ofCruïlla, esquerra...Coll de la Palomera (pal indicador)

Cruïlla, esquerra...Coll de la Palomera (pal indicador)

Photo ofCruïlla Pla de la Palomera-els Bassis (pal indicador)...fem un anar i tornar fins el mirador de la Palomera Photo ofCruïlla Pla de la Palomera-els Bassis (pal indicador)...fem un anar i tornar fins el mirador de la Palomera Photo ofCruïlla Pla de la Palomera-els Bassis (pal indicador)...fem un anar i tornar fins el mirador de la Palomera

Mirador de la Palomera anul-lat per la boira

Camí dels Bassis

Miradors dels Bassis

Tombes antropomòrfiques

Grau dels Bassis

Photo ofCamí asfaltat...seguim per la dreta Photo ofCamí asfaltat...seguim per la dreta Photo ofCamí asfaltat...seguim per la dreta

Camí asfaltat...seguim per la dreta

Photo ofSant Joan de Fàbregues i el Cingle de Pla Boixer Photo ofSant Joan de Fàbregues i el Cingle de Pla Boixer Photo ofSant Joan de Fàbregues i el Cingle de Pla Boixer

Sant Joan de Fàbregues i el Cingle de Pla Boixer

Sant Joan de Fàbregues

PictographProvisioning Altitude 2,791 ft

Un bon lloc per esmorzar

l'interior de l'església

Esquerra...deixem l'asfalt (pal indicador)

Camí del Salt del Sallent

Mirador

Photo ofVistes de la Cinglera de l'Agullola Photo ofVistes de la Cinglera de l'Agullola Photo ofVistes de la Cinglera de l'Agullola

Vistes de la Cinglera de l'Agullola

Mirador de les Cingleres

Camí sobre les Cingleres

PictographRiver Altitude 2,500 ft
Photo ofRiera de Rupit...part de dalt del Salt del Sallent Photo ofRiera de Rupit...part de dalt del Salt del Sallent Photo ofRiera de Rupit...part de dalt del Salt del Sallent

Riera de Rupit...part de dalt del Salt del Sallent

PictographWaterfall Altitude 2,529 ft

Salt del Sallent

PictographWaterfall Altitude 2,404 ft

Mirador del Salt del Sallent

Cruïlla...camí de Rupit (pal indicador)

Font de Pomereda

PictographWaterfall Altitude 2,698 ft

Salt de Sabaters

Camí de Rupit

PictographWaterfall Altitude 2,719 ft

Saltant del Rodor

PictographRiver Altitude 2,716 ft
Photo ofTravessem la riera sobre unes passeres de pedra Photo ofTravessem la riera sobre unes passeres de pedra Photo ofTravessem la riera sobre unes passeres de pedra

Travessem la riera sobre unes passeres de pedra

Seguim pel corriol de la dreta

Photo ofContinuem per l'esquerra...anar i tornar fins Santa Magdalena Photo ofContinuem per l'esquerra...anar i tornar fins Santa Magdalena

Continuem per l'esquerra...anar i tornar fins Santa Magdalena

Santa Magdalena

Photo ofTuró de Santa Magdalena...panoràmiques Photo ofTuró de Santa Magdalena...panoràmiques Photo ofTuró de Santa Magdalena...panoràmiques