Rupit – Castell de l’Envestida – Salt de Sallent – Sant Joan de Fàbregues

Photo ofRupit – Castell de l’Envestida – Salt de Sallent – Sant Joan de Fàbregues Photo ofRupit – Castell de l’Envestida – Salt de Sallent – Sant Joan de Fàbregues Photo ofRupit – Castell de l’Envestida – Salt de Sallent – Sant Joan de Fàbregues

October 7, 2014
October 2014

near Rupit, Catalunya (España)

Esplèndida caminada des de Rupit al Castell de l’Envestida, des d’on hem pogut gaudir d’unes grans vistes sobre les cingleres d’aquesta part del Collsacabra, les Guilleries, el Montseny i els cingles veïns (de Tavertet, l'Avenc i el Far), a més de poder contemplar, durant el recorregut, l'imponent salt de Sallent i l’església de Sant Joan de Fàbregas.

El recorregut que hem fet ha estat el següent:
Rupit – pla Castell – al capdamunt del carrer Pedrera prenem un corriol a la dreta – torrent dels Esclops – mirador – castell de l’Envestida – corriol de baixada direcció al grau de la Teula – torrent de Gravet – font Belló – Castellet – la Torre de Sant Joan – Casadevall – cingles de Casadevall i de Castellet – torrent de Gravet – cingles de Pujolràs – mirador del salt de Sallent – creuem la riera de Rupit per sobre el salt de Sallent – cingles i pla del Roquer – església de Sant Joan de Fàbregas – GR-2.2 – pista de Rupit a Sant Joan de Fàbregas – corriol direcció Rupit, passant per sobre els saltants de Sabaters i Rodó – ermita de Santa Magdalena – pont sobre la riera de Rupit – arribada a Rupit.

Atenció.-
Tot el recorregut és fàcil, però la pujada al cim del castell de l’Envestida, és un xic compromesa i no és aconsellable per a les persones que pateixen de vertigen, que poden continuar la caminada estalviant-se aquesta pujada.
També, baixant, a sota mateix del castell, hi ha un petit tram, en que el corriol queda tapat per la malesa i s’ha de buscar per on passar per trobar el camí ample que es veu a sota mateix i així, continuar en direcció al grau de la Teula.

Sortida i arribada - Rupit

Sant Joan de Fàbregues

Ermita de Santa Magdalena

• RobertTrek Nov 28, 2016

Moltes gràcies per la ruta! L'hem fet aquest cap de setmana i ha estat molt interessant.
    Per una banda hem tingut la sort que el Salt de Sallent era espectacular de la quantitat d'aigua que queia, però per altra part, no hem pogut atravessar la riera de rupit (sobre el salt) per anar direcció a l'esglèsia de St Joan de Fàbregas. El camí de tornada a Rupit des del Salt de Sallent també és recomanable

• Photo of erill
    erill Nov 30, 2016

Gràcies pel comentari, celebro que us hagi agradat la ruta i que a més, hagueu coincidit amb el salt de Sallent amb molta aigua, doncs és espectacular. A més, ja teniu excusa per fer la resta de la caminada per Sant Joan de Fàbregas, un altre dia.