Rumelikavağı Kalesi

39 minutes
March 31, 2024
March 2024

near Rumelikavağı, İstanbul (Türkiye)

Parkur, güneşli bir pazar günü, iki arkadaş gerçekleştirilmiştir.

Rumelikavağı Kalesi, yerleşimin kuzeybatısındaki bir tepe üzerinde yer almaktadır. Kaleden geriye kalan taşlar, fotoğraflardan da görüleceği üzere, harap durumdadır. Daha önce yapılan bir yürüyüşte, kalenin yanında bulunan toprak yoldan geçmiş; fakat kaleyi fark edememiştim. Bu sefer, internette yer alan birkaç bilgi sayesinde kalenin varlığından haberdar olduğum gibi, wikiloc platformunda yer alan bir rota sayesinde kaleye ait kalıntıların en yoğun olduğu ve en net görüldüğü noktayı rahatlıkla bulabildim.

Kaleyi ulaşmak için, ulaşım açısından iki alternatif söz konusudur. Birinci alternatif, Rumelikavağı'na gelip kaleye doğru yokuş yukarı yürümektir. Rumelikavağı'na gelmek için, Hacıosman'daki peronlardan kalkan 25A hat numaralı Rumelikavağı-Hacıosman otobüsleri kullanılabilir. Ayrıca Eminönü'nden kalkan ve boğaz hattı boyunca ilerleyen motorlar yardımıyla semte ulaşmak mümkündür. İkinci alternatif ise, yine Hacıosman peronlardan, 150 hat numaralı Hacıosman-Rumelifeneri otobüsüne binip "Kuş Gözlem Kulesi" durağında araç inerek yokuş aşağı yürümektir. Biz, ikinci alternatifi tercih ettik.

Yürüyüşün tek amacı, bahsi geçen kale kalıntısını görmekti. Dileyenler, Rumelikavağı'da yer alan kültürel varlıkları görebilir; semtten başladıkları takdirde, Kuş Gözlem Kulesi'nin hemen arkasında yer alan Feneryolu Ormanları'nda yürüyüşe devam edebilir.

İyi yürüyüşler...

PictographCastle Altitude 543 ft

Kale Kalıntısı (3)

Burçlara Buradan Gidiniz

Bu noktadan toprak yola çıkmıştık, ama burçlara ulaşmak için bu sapaktan patikaya girip daha bir rahat şekilde kalenin en görünür kalıntılarına ulaşabilirsiniz.