Rumeli Feneri-Garipçe-Rumeli Feneri, Sarıyer, İstanbul, 2024-02-11

Photo ofRumeli Feneri-Garipçe-Rumeli Feneri, Sarıyer, İstanbul, 2024-02-11 Photo ofRumeli Feneri-Garipçe-Rumeli Feneri, Sarıyer, İstanbul, 2024-02-11 Photo ofRumeli Feneri-Garipçe-Rumeli Feneri, Sarıyer, İstanbul, 2024-02-11

2094
February 11, 2024
February 2024

near Rumelifeneri, İstanbul (Türkiye)

TrekinTurkey organizasyonu olan bu yürüyüş Necdet ve Zeynep Küçükarpacı'nın rehberliğinde gerçekleşti. Rumeli Feneri'nde çınar ağacının civarındaki kahvaltıdan sonra (erken saatlerde fırın, simit poğaça satan küçük bir pastahane, çay bahçesi, kahveler açıktı) fenere doğru ilerleyip yürüyüşümüze başladık. Köyün içinde bir süre yürüdük, restorasyonu sürmekte olan kaleyi geçip bir süre toprak bir yolda ilerledik (km 1.9 - 3.1 arası). Daha sonra batıya dönüp orman içi patikaya girdik( km 3.3 - 4.9 arası). Bir iki yüz metre sonra patika belirsizleşti. Grup da oldukça kalabalık olduğundan risk almamak için yola geri dönmeyi düşündüm ama, devam kararı aldık, yerinde bir karar olmuş. Patikayı yeniden keşfedip devam ettik. Bu patika/yol güneybatıya dönünce bir su kenarında ilerliyor ve bolca dikenli. Yanımda taşıdığım budama makasını sürekli kullandım. Böyle bir ortama hazırlıklı olmalısınız. 4.9 km. de güneydoğuya 90 derece dönüp sırta tırmandık ve geniş bir toprak koridor boyunca Rumeli Fener'ine giden yola ulaştık. 300m asfaltta yürüyüp ICA'nın köprü ayağındaki alanını çevreleyen çitlerinin dışından yürüyerek Garipçe'ye doğru inmeye başladık. Patika, Hasan Paşa Kulesi diye adlandırılan bir yapının yanından geçiyor. Kuleden kuzeye döndük Garipçe'ye inmek için, aslında takip ettiğimiz kayıt güneye dönüp Garipçe sahiline iniyordu, geriye dönüp bakınca bu daha iyi bir tercih olurdu.
Garipçe kıyısı güzel ama burada sadece 4-5 restoran/cafe var ve oturup çay, kahve içebileceğiniz bir yer yok!
Sonrasında 1 km asfaltta yürüdük, bu pek hoş değildi, tek alternatif kayda paralel giden sağındaki yoldan gidebilirdik , en azından pazar günü ziyaretçi araç trafiği daha az rahatsız ederdi.
Bu yürüyüşte "erolgeygel" wikiloc kullanıcısının aşağıdaki kaydını izledik: