Ruj

August 12, 2021
July 2021

near Rakita, Central Serbia (Serbia)

Uspon na vrh Ruj na istoimenoj planini na granici Srbije i Bugarske. Polazak iz sela Rakita, varijanta preko vrha Vetren (ili Rakitski kamen). Tehnički vrlo laka staza, kondiciono može biti zahtevna zbog dužine, posebno ako je topao dan jer je dobar deo staze potpuno otvoren.

PictographSummit Altitude 0 ft

Vetren

Vrh Vetren (ili Rakitski kamen, 1455 m.n.v.). Uspon je oštar ali kratak i bez tehničkih detalja. Na putu do Ruja ne mora da se izlazi i na Vetren, ali pogled je vredan kratkotrajnog silaska s puta.

PictographIntersection Altitude 0 ft

Raskrsnica kolskih puteva. Levo uzbrdo put vodi na Ruj, pravo nastavlja ka selu Vuči del prateći granicu.

PictographFountain Altitude 0 ft

Kaptiran izvor sa koritom za napajanje stoke. Voda je pitka, ali vrlo hladna.

PictographSummit Altitude 0 ft

Ruj

Vrh Ruj (1706 m.n.v.), najviši vrh planine Ruj. Na samom vrhu postoji više obeležja: granični kamen između Srbije i Bugarske, geodetska piramida (koju je postavio Bugarski geografski institut 1921. godine) i jarbol sa bugarskom zastavom (stotinak metara u teritoriji Bugarske). Sjajan pogled na sve strane sveta.

PictographIntersection Altitude 0 ft

Odvajanje na stazu ka selu Vuči del, kojom se značajno skraćuje put do sela. Gledano ka Vuči delu, par desetina metara posle raskrsnice podno Ruja na desno se odvaja stazica koja nije odmah uočljiva sa puta ali postaje sve jača što se više približava selu. Ova staza je markirana sprejom i markacija je dosta izbledela ali je dovoljno vidljiva da se ne zaluta.

PictographRiver Altitude 0 ft

Prelazak Vučidelskog potoka na improvizovanom prelazu. Od potoka dalje ka selu vodi potpuno jasna jaka staza.

PictographFountain Altitude 0 ft

Kaptiran i uređen izvorčić na samom ulazu u selo. Voda je za piće, a pored izvora ima i nekoliko metalnih šolja u rezervi za namernike.

PictographPicnic Altitude 0 ft

Selo Vuči del. Nema prodavnice ni kafane, ali je moguće natočiti vodu kod nekog od (retkih preostalih) lokalaca. Od Vuči dela do Rakite i početne tačke pešačenja vodi jak makadamski put, bez raskrsnica i skretanja.

PictographIntersection Altitude 0 ft

Silazak sa puta do Rakite, kojim se pešačenje skraćuje za oko kilometar u odnosu na makadamski put. Stazica vodi do Vučidelskog potoka, prelaze se dva mostića i prati puteljak između kuća i na kraju se izbija na uličicu koja vodi do centra Rakite. Prvi mostić je malo teže naći zbog rastinja, dalje odatle je sve prohodno i lako za snalaženje.