Rucandio - Tetas de Liérganes (Cotillamón)

Photo ofRucandio - Tetas de Liérganes (Cotillamón) Photo ofRucandio - Tetas de Liérganes (Cotillamón) Photo ofRucandio - Tetas de Liérganes (Cotillamón)

December 6, 2022
December 2022

near Rucandio, Cantabria (España)

És una ruta molt senzilla, però no per això deixa de ser una ruta especialment bonica. Ideal per fer un diumenge si volem matinar poc o arribar a dinar tranquil·lament amb uns amics.

Sortim des de Rucandio, és un poble petit, però val la pena perdre un moment per visitar la seva església i voltants. Des d'aquí la ruta comença per un camí asfaltat marcat com a PR, seguirem per carretera uns quants metres fins agafar un camí carreter. La ruta original segueix el segon trencall a mà dreta que trobem, en aquest punt ens vam equivocar i vam seguir pel camí "principal" per més endavant agafar un caminet per recuperar la ruta, aquest cop ja fins al cim.

Des del collet de "tetas" és senzill i ràpid pujar a les dues (Cotillamón i Marimón) però en aquesta ocasió ens varem quedar només en la primera a fer el dinar.

La tornada es pot fer pel mateix camí de pujada o donant la volta fins a trobar el camí pel que primerament ens havíem equivocat, veurem però que fins a trobar aquest camí hem fer una mica de camp a través / seguir un caminet un xic perdut; tant mateix no té cap dificultat, una família amb nens petits ens va seguir i s'ho van passar genial corrent pel camp.

PictographCar park Altitude 191 ft

Inici

Punt de sortida/parking

PictographIntersection Altitude 392 ft

Just quan la carretera tomba a l'esquerra s'intueix un camí a la dreta que creua, pràcticament en línea recta fins a recuperar el camí

PictographIntersection Altitude 383 ft

Recuperació Camí

Ràpidament tornem a trobar el camí.

"La peluda"

PictographDoor Altitude 574 ft

Passem pel costat d'una porta de fusta que ens dona pas a un camp, ràpidament tendim a l'esquerra i trobem un bloc de ciment que ens permet trobar de nou el camí principal.

Trencall

Deixem el camí principal doncs es desdibuixa una mica i entrem a un bonic prat per anar a trobar el coll que ens facilitarà la pujada al cim.

Arribats al coll trenquem a mà esquerra per arribar al cim. És des d'aquí que també podríem fer l'alter "teta".

Creuem el prat fins al final on trobem una petita obertura que ens facilita el pas

PictographDoor Altitude 570 ft

Baixant arribarem fins la porta d'una masia (intenteu no passar gaire dins, està prohibit i cal respectar-ho). Quan arribem a aquest punt només quedarà seguir la carretera i ja serem al cotxe de nou, cap pèrdua.