Rúbies-Camí de les Torres-Font de les Bagasses

Photo ofRúbies-Camí de les Torres-Font de les Bagasses Photo ofRúbies-Camí de les Torres-Font de les Bagasses Photo ofRúbies-Camí de les Torres-Font de les Bagasses

March 10, 2023
March 2023

near Sellés, Catalunya (España)

Hem volgut fer el recorregut del camí de les Torres, entre la passarel·la de Rúbies i la font de les Bagasses. Aquest camí ha estat arranjat i senyalitzat l'última diada del camí de muntanya, la 27ª, celebrada el novembre passat.
Per fer una ruta més complerta hem fet una circular pujant al despoblat de Rúbies.
Aparquem a l'àrea de pícnic de la font de les Bagasses, al km 705 de la carretera C 13 entre Camarasa i Cellers, prop del congost de Terradets. Hi ha taules, bancs i la font que li dona el nom amb una aigua molt fresca i bona. Ens enfilem pel camí vell de Rúbies que puja pel Coscollar, als peus de la Torreta i del Pas de la Lloba fins a Rubies. El llogaret pertany al municipi de Camarasa, es va abandonar pels anys 70 del segle passat. Entrem per la part sud on hi ha els edificis abandonats i en estat ruinós. Anem cap al nord del poble on hi ha l'església romànica amb decoracions llombardes de Santa Maria. Prop de l'església hi ha les restes de la torre de defensa del castell que va ser reformada com a habitatge. Aprofitem per menjar uns ganyips i descansar de la forta pujada.
Iniciem el descens seguint el GR 1, que passa per la Pedrera, una antiga explotació de roca calcària. Més endavant trobem les cases de la pedrera, mig enrunades. Continuem baixant alternant corriols amb el camí de la pedrera. Passem per Cal Ginesta, també abandonat. Arribem a l’encreuament de la carretera del Doll amb la carretera d’Àger, prop de la passarel.la de Rubies, anem a buscar l’inici del sender que van arranjar la diada del camí de muntanya, el sender va remuntant el Noguera Pallaresa, amb un seguit de puja i baixa, fins el bonic pont medieval de les Bagasses i arribem al punt d’inici de la ruta.

El Coscollar

Als peus de la Torreta i el Pas de la Lloba

PictographRuins Altitude 3,905 ft

Rúbies

Església de Santa Maria

Església romànica amb decoracions llombardes