ارتفاعات روستای درمانکشی (1402.09.24) / Darmankeshi village Heights

Photo ofارتفاعات روستای درمانکشی (1402.09.24) / Darmankeshi village Heights Photo ofارتفاعات روستای درمانکشی (1402.09.24) / Darmankeshi village Heights Photo ofارتفاعات روستای درمانکشی (1402.09.24) / Darmankeshi village Heights

December 15, 2023
December 2023

near Degarmān Kesh, Gīlān (Iran)

سلام و عرض ادب خدمت دوستان بزرگوار و همنوردان عزیز
شرحی از ماوقع برنامه امروز گروه آخار را تقدیم حضورتان کرده و امیدوارم مورد قبول عزیزان علاقمند قرار گیرد
امروز یک مسیر لوپ دیگر در گردنه حیران طراحی کرده و اجرا نمودیم که خوشبختانه طبق پیش بینی که کرده بودیم بسیار عالی و جذاب از آب درامد
روستای درمانکشی محل عطف مسیر امروز هست که برنامه را از آنجا استارت زده و همونجا هم به پایان رساندیم
مسافت پیاده روی امروز یازده کیلومتر است با ارتفاع هشتصد متر که در مدت زمان پنج ساعت مفید براحتی می توانید این مسیر را پیموده و اجرا کنید
در واقع ما از روستای درمانکشی تا مرز بین استان اردبیل و گیلان بالا آمده و دوباره از مسیر یک یال دیگر به همانجا بازگشتیم
حتی میتوانید با رسیدن به نقطه اوج مسیر که علامتگذاری کردم و دقیقا در محل مرز جغرافیایی دو استان واقع شده ، به روستاهای کلسر یا آبیگلو هم فرود بیایید که در آنصورت نمیتوانید با ماشین شخصی بروید و حتما باید بوسیله ماشین کرایه ای ، حالا ون یا مینی بوس برنامه ریزی کرده که در روستاهای اشاره شده دنبالتان بیاید
این مسیری که ما پیمودیم واقعا جذابیتهای خاص و زیبایی داراست که مخصوصا در ارتفاعات بالای مسیر و در مرز مشترک گیلان و اردبیل روستاهای هر دو را میتوانید مشاهده کرده و از دیدن مناظر زیبا لذت ببرید
در طول مسیر یک چشمه هم وجود دارد که در نقشه مشخص شده و میتوانید ازش استفاده کنید
این مسیر زیبا دارای جنگل و رودخانه و ییلاقهای فصلی و مراتع زیبایی هست که جذابیت های برنامه را دوچندان میکند و همگی بر روی نقشه و در ویپوینتهای مجزا مشخص شده و توضیح داده شده است
در پایان لازم هست از صمیم قلب تشکر و قدردانی کنم از همنوردان عزیز که بار دیگر ما در اجرای یک برنامه جذاب و یک مسیر رویایی همراهی کرده و خاطره خوشی برایمان به یادگار گذاشتند

Greetings and courtesy to dear friends and fellow travelers
I present a description of the events of today's program of the Akhar group to your presence and I hope it will be accepted by the interested ones
Today, we designed and implemented another loop route in Hiran Pass, which fortunately turned out to be very attractive and excellent as predicted.
Darmankashi village is the turning point of today's route, where we started the program and ended there
Today's walking distance is 11 kilometers with a height of 800 meters, which you can easily walk and run in five useful hours.
In fact, we went up from Durmankashi village to the border between Ardabil and Gilan provinces and returned to the same place through another ridge.
You can even reach the high point of the route that I have marked, which is located exactly at the geographical border of the two provinces, and descend to the villages of Kelsar or Abiglo, in which case you cannot go by private car and must use a rental car, now a van or a mini. Bose has planned to follow you in the mentioned villages
This route that we traveled really has special and beautiful attractions, especially at the heights above the route and at the common border of Gilan and Ardabil, you can see the villages of both and enjoy the beautiful scenery.
Along the way, there is a spring that is marked on the map and you can use it
This beautiful route has forest, river, seasonal summer cottages and beautiful meadows, which doubles the attractions of the program, and all of them are marked and explained on the map and in separate viewpoints.
In the end, I need to express my heartfelt thanks to my dear fellow travelers who once again accompanied us in the implementation of an attractive program and a dream path and left us with a pleasant memory.

دو راهی مسیر رفت و برگشت

اینجا اول برنامه و دوراهی مسیر رفت و برگشت هست که ما برای رفت یال سمت راست روستای درمانکشی را انتخاب کرده بودیم و پیشنهاد میکنم در صورت استفاده از مسیر شما هم از جهات رفت و برگشت ما استفاده کنید ، چون شیب یال رفت تندتر از برگشت هست و اگر برعکس بروید موقع فرود به زانوها فشار بیشتری وارد میشود البته مزیت دیگری هم دارد که حدود دو کیلومتر اول مسیر رفت اصلا شیبی نداشته و این مساله کمک میکنه بدنتون کاملا گرم شده و روی فرم باشید

ویلای سوئیسی

ویلاهای سوئیسی در حال احداث که در نوع خود بسیار جالب توجه میباشند

عبور از رودخانه و شروع سربالایی

میرسیم به رودخانه و جایی که ارتفاع اصلی مسیر دقیقا از اینجا شروع میشود که باید در طول ۳ کیلومتر حدود ۷۰۰ متر صعود کنیم با تمیز کردن گل پوتینها توی آب با انرژی بیشتری به راه می افتیم

کلبه ها و آلاچیق های عشایر

محل ییلاق عشایر محلی و آلاچیق ها و کلبه های خالی از سکنه که در این فصل از سال به داخل روستاها بازگشته اند

ورود به جنگل

از اینجا وارد جنگل خواهیم شد ، دقت کنید به محض ورود باید به سمت راست و رو به بالا حرکت کنید که بر روی یال جنگلی قرار بگیرید ، اگر نپیچید مسیر مستقیم شما را منحرف خواهد کرد

ییلاق

با گذر از جنگل بکر و زیبا وارد ییلاق هموار و وسیعی میشویم که باز هم آلاچیق های خالی عشایر محلی به چشم میخورند و در اطراف مناظر بسیار جذابی در پیش روی شما قرار دارد شدت وزش باد با توجه به عدم وجود درخت در این نقطه از مسیر قابل توجه است و مجبور میشویم بادگیر هایمان را به تن کنیم

جاده خاکی

رسیدیم به مرز جغرافیایی استان اردبیل و گیلان که جاده خاکی مشاهده شده را اگر به سمت راست ادامه دهید به جنگل فندقلو خواهید رسید همچنین از اینجا میتوانید به روستاهای کله سر و دگرماندرق و یا مهدی پستی دسترسی داشته باشید که همگی حدودا در فاصله زمانی یک ساعت از اینجا قرار گرفته اند ما با پیاده روی در طول جاده خاکی به سمت چپ حرکت کرده و ادامه مسیر میدهیم تا مجددا از یال برگشت به درمانکشی وارد جنگل شده و فرود بیاییم

نقطه اوج مسیر

و اما نقطه اوج مسیر امروز با ارتفاع حدود ۱۴۵۰ متر همینجاست که تقریبا ۸۰۰ متر از روستای درمانکشی که محل شروع برنامه بود افزایش ارتفاع گرفته ایم و مجددا همین مقدار را از یال برگشت فرود میآییم که البته با شیب ملایمتری نسبت به یالی که از آن بالا امدیم

دو راهی

دوراهی مسیر برگشت که حتما باید دقت کنید تا ببینید از اینجا با ورود به جنگل واقعا بکر و جذاب از طریق یک یال زیبا بطرف درمانکشی سرازیر میشویم

منظره زیبای داخل جنگل

مناظر تماشایی از داخل جنگل در مسیر برگشت به درمانکشی که با ریزش برگها در این فصل بسیار جذاب و رویایی جلوه میکنند

صبحانه و استراحت

محل صرف صبحانه و استراحت

کلبه و چشمه

مکان زیبایی که یک کلبه کاهگلی جذاب در اینجا وجود دارد و چشمه ای هم در نزدیکی این کلبه جاریست که دارای آب زلال و گوارایی است که میتوانید برای نوشیدن استفاده کنید

منظره عالی

تصاویری دیدنی و مناظری جذاب از مناطق اطراف که کم کم در پایین دست هوا مه آلود میشود

دکل مخابرات

دکل مخابراتی در ورودی روستا و دقیقا در انتهای جنگل که کم کم داریم وارد روستای درمانکشی میشویم متظره جالبی از روستا پیش رویتان قرار میگیرد

روستای درمانکشی

رسیدیم به روستای درمانکشی که بسیار وسیع و زیباست و ویلاهای زیادی برای اجاره در اینجا وجود داره در ورودی روستا رودخانه ای جاریست که گل و لای پوتین ها را اونجا تمیز کرده و راهی ماشین ها میشویم

مسجد جامع روستا

محل پارک ماشینها که در جلوی مسجد جامع روستا هست و محل امن و مناسبی برای گذاشتن ماشین ها میباشد

پایان

پایان برنامه و ثبت یک روز خاطره انگیز دیگر بهمراه عزیزان همنورد و همیشه همراه گروه که مثل همیشه در رقم زدن این روز زیبا سهیم بودند

• Photo of Axar group
    Axar group Dec 18, 2023

درود و خداقوت خدمت همنوردان عزیز که بار دیگر با همراهی شان موجب رقم خوردن خاطره خوش دیگری در یک روز پاییزی زیبا شدند
    🙏🙏🙏🌹🌹🌹🌲🌲🌲

• Photo of Hoshyariesa
    Hoshyariesa Dec 18, 2023

به به ، یاشاسین گروه آخار و همنوردان عزیز، مثل همیشه عالی هستید و فوق العاده
    😘😘😘🌹🌹🌹👌👌👌

• Photo of farnoosh.forughifard
    farnoosh.forughifard Dec 18, 2023

واقعا دست مریزاد ، مناظر و تصاویر شگفت انگیز شما همیشه ما را به وجد آورده و انرژی میبخشد
    همیشه بر فراز باشید و سلامت
    😍😍😍😍🙏🙏🙏🙏

• Photo of Jamal.amani
    Jamal.amani Dec 18, 2023

عالی برنامه و گوزل مسیر عزیز یولداشلاریمین کنارینده ، همیشه اوجالاردا یاشیاسوز
    ♥️♥️♥️🌹🌹🌹

• Photo of Rezaebadollhzadeh
    Rezaebadollhzadeh Dec 18, 2023

تشکر از دوستان عزیز که مثل همیشه در نهایت زیبایی و خاطرات خوش برنامه امروز را اجرا نموده و به ثبت رساندند
    زنده باد گروه آخار ♥️♥️♥️😍😍😍

🌹🌹🌹♥️♥️♥️🌲🌲🌲

• Photo of Behnam.mousavi
    Behnam.mousavi Dec 18, 2023

خدا را شاکریم که برنامه امروز درمانکشی هم در نهایت زیبایی و لذت اجرا گردیده و بسلامتی به پایان رسید ، بدون شک همه این خاطرات خوش و روزهای ماندگار را مدیون گروهی دوستداشتنی بنام آخار و اعضای پر توان و مهربانش هستیم
    ♥️♥️♥️😘😘😘😘🙏🙏🙏🙏

• Photo of ebadollhzadhamin1387
    ebadollhzadhamin1387 Dec 18, 2023

عجب عکسهای فوق العاده ای ، واقعا مسیر رویایی و بکر هست که اینچنین مناظر شگفت انگیزی به تصویر کشیده اید
    تبریک و دست مریزاد 😍😍😍🌲🌲🌲🌹🌹🌹

• Photo of farhad.ashrafi
    farhad.ashrafi Dec 18, 2023

یاشاسین گروه آخار ، همیشه اوجالاردا یاشیاسوز منیم عزیز قارداشلاریم، چوخ گوزل و عالی برنامه اجرا الیپسوز
    👏👏👏🌹🌹🌹🙏🙏🙏

• Photo of Mehran Tabibvand
    Mehran Tabibvand Dec 18, 2023

عرض سلام و خداقوت خدمت دوستان بزرگوار، دیدن تصاویر زیبای طبیعت که به اشتراک میگذارید همیشه انرژی بخش و آرامش بخش است
    🌲🌲🙏🙏🙏♥️♥️♥️♥️

• Photo of wilfred.jons
    wilfred.jons Dec 18, 2023

Hola mi amigo
    Siempre observo la asombrosa naturaleza de Irán a través de su maravilloso equipo y disfruto viendo su belleza, por favor continúen con fuerza este gran trabajo y no se desanimen.

• Photo of Farhadforoghi15

• Photo of Ahmadi Hasan
    Ahmadi Hasan Dec 24, 2023

به به ماشالا به شما،🌹
    یکی از برنامه مورد علاقه من دریاچه سوهان به آبشار لاتون هست که انشالله عمری باشه انجامش میدم

• Photo of Mohammad.rafiee
    Mohammad.rafiee Dec 27, 2023

ممنون از دوستان عزیز گروه که مثل همیشه مسیر عالی و زیبایی برنامه ریزی کرده بودند

• Photo of Jorditoms
    Jorditoms Jan 15, 2024

incfedible views!!! and the mountains are awesome!

• Photo of mohammad.p

مسیر زیبا و جنگل بکر ، واقعا زیباست 😍😍😍

• Photo of migueleloi
    migueleloi Jan 29, 2024

Magnificent mountain hike, with lots of adventure and a good mood in all the photos!
    Thanks for sharing

• Photo of californiagymsama
    californiagymsama Feb 2, 2024

Fantástico recorrido circular por unas montañas muy bellas.
    Felicidades campeón.

یاشاسین گروه آخار ، خدا قوت

• Photo of nandomoneda
    nandomoneda Apr 4, 2024

Bonita ruta y excelente reportaje.....saludos