RTANJ - Uspon sjevernom; spust južnom stranom

Photo ofRTANJ - Uspon sjevernom; spust južnom stranom Photo ofRTANJ - Uspon sjevernom; spust južnom stranom Photo ofRTANJ - Uspon sjevernom; spust južnom stranom

January 20, 2017
January 2017

near Mirovo (Serbia)

Привучени снажним зовом природе, оформишмо екипу довољно жељних и јавишмо се на традиционални 33. зимски успон на Ртањ, 14.1.2017. године у организацији ОПСД "Драган Радосављевић" из Зајечара - Зеко, Дики, Игор, Деки и ја.

По евиденцији организатора, на акцији је присуствовало око 650 планинара, заједно са 30-ак припадника ГСС-а Србије. Све њих нисмо примјетили јер смо цијело вријеме били на челу експедиције која је пртила дубоки снијег у шумама Ртња чија дубина је досезала и до пола метра (ту част смо, стицајем околности, преотели припадницима ГСС-а).

У тренуцима изласка из шуме и проласка преко гребена, ходајући по шиљатим стијенама (отуда вјероватно и назив највишег врха "Шиљак") имали смо изузетно јаке ударе вјетра. Све ово нас није поколебало да наставимо даље, чак напротив - из нас се будила све већа одлучност за долазак у порушени храм св. Ђорђа који се налази на врху планине.

Моменат кад се храм указао из магле која нас је окруживала био је ... ма, то се не може тек тако описати ријечима.