Rtanj (južnom stranom)

May 21, 2022
May 2022

near Rtanj, Central Serbia (Serbia)

20. maj
Uspon na osnovcima iz OŠ Kizur Ištvan
južnom stranom na vrh Šiljak

Nakon skoro šestočasovnog putovanja stigli smo u naselje Rtanj, parkiramo bus i spremamo se za pokret. Naša želja i cilj je vrh Rtnja, Šiljak na 1560 metara nadmorske visine.

Dan sunčan, bez vetra. Krećemo, početak ulicama naselja, pa zemljanim, suvim putem do ulaska u šumu i parkinga do koga je moguće stići automobilima. Počinje strmija, planinarska staza. Neosetno dobijamo na visini i već smo na 1000 m, čistina odakle se vidi naš cilj, deluje blizu ali ima još dosta da se ide i još više da se penje.

Nastavljamo dalje, šume više nema, i dalje dobijamo na visini. Stižemo do početka završnog uspona, serpentinska staza vodi levo-desno, sve više dobijamo na visini, još samo malo i eto nas, već se vide ostaci kapele na vrhu Rtnja.

Uživamo na vrhu 45 minuta pa krećemo istom stazom nadole. Imamo vremena jer nam bus kreće tek u 20 h za Suboticu. Dole smo oko pola 7, imamo dovoljno vremena za osveženje, pakovanje i odmor od uspona. Čeka nas još pet i po sati vožnje busom do Subotice.

48 učesnika, većinom učenika 7. i 8. razreda, nekolicina nastavnika, roditelja, desetak članova udruženja koji su pomogli da se akcija realizuje bezbedno i u skladu sa predviđenim planom.

izlaz iz sume, pogled na Rtanj