RSCZ26 - Klentnice - Mikulov

November 16, 2023
November 2023

near Klentnice, South Moravian (Czechia)

Klentnice - Mikulov

Dolní Věstonice

Klentnice

Burg Devicky / Maidenburg

Ruins of the Orphan Castle

St. Barbory Church

Summit of the Devin (550m)

Ruins of the Děvičky Castle

A great place for refreshments in Pavlov

Bench in the camping area

A view to the lake

Dolní Věstonice village

Horní Věstonice village

Perná village

Archeologická expozice Věk lovců a mamutů v Dolních Věstonicích

Archeologická expozice podává přehled poznatků o archeologických lokalitách ze starší doby kamenné, které byly zkoumány v katastrech Dolních Věstonic a sousedního Pavlova. Systematické výzkumy tu prováděl Dr. Karel Absolon, který nalezl jedinečnou Věstonickou Venuši, sošku ženy z pálené hlíny.

Vesnická památková rezervace Pavlov

Ty byly v minulosti obývány drobnějšími majiteli vinic. V přízemí je většinou lisovna a sklep, v patře pak vlastní bydlení vinaře s rodinou, jež dnes často slouží k pronájmu. V roce 1995 byl soubor architektonických památek obce Pavlova prohlášen za národní památkovou rezervaci. V obci je řada vinařství a vinoték. Dnes se v blízkosti Pavlova nachází také moderně pojatá terénní expozice z dob mladého paleolitu Archeopark.

Zřícenina Dívčí hrady (Děvičky) v Pavlově

Její počátky spadají do prvních desetiletí 13. století, do doby vlády českého krále Přemysla Otakara I. a jeho nástupců. V písemných pramenech je hrad uváděn pod českým názvem Dowina, Diewiczky, později Dívčí hrady. Po kolonizaci kraje německým obyvatelstvem ve 13. století se objevuje německé jméno Maidberk nebo Maidenburg. / Současná podoba torza hradního komplexu je v podstatě gotická ze 14. století s pozdějšími stavebními úpravami, které zde proběhly v 16. a 17. století. Hradní zřícenina je dnes tvořena zaobleným nepravidelným obdélníkem o délce 65 m a šířce 20 m.

Archeopark Pavlov

Výjimečná architektura a atraktivním způsobem pojatá expozice kombinuje na ploše více než 500 m2 současné audiovizuální technologie i klasickou muzejní prezentaci. Prezentována je nejen historie výzkumů v podobě dobových fotografií a dokumentů, ale především samotný materiální a duchovní svět tehdejších lidí - originální kamenné nástroje, kostěné předměty. Pozornost je zaměřena na témata jako lov, každodenní život na sídlišti, umění a rituály, pohřbívání a magie a také technologiím. Právě z Pavlova pochází nejstarší známé doklady výroby textilu na světě. / Celá budova je zapuštěna pod zemí a návštěvník tak musí i symbolicky vstoupit pod zem a projít proti proudu času až k nálezům starým více než 25 000 let a spatřit je tak, jak je lovci mamutů zanechali. Charisma celého místa umocňuje citlivý přístup světla, které proniká skrze věže z bílého betonu vystupujícími na povrch. Unikátní architektonické řešení budovy zapuštěné z větší části v terénu získalo prestižní ocenění Stavba roku 2016.

Orea Hotel Iris

Orea Hotel Iris se nachází uprostřed malebné krajiny na jižní Moravě, ve známé vinařské obci Pavlov, obklopen vinicemi a vinnými sklepy. Přilehlé vodní nádrže Nové Mlýny jsou největší vodní plochou Moravy a vyhledávaným centrem rybaření a vodních sportů. Okolní krajina je velmi vhodná pro milovníky turistiky a cykloturistiky. V blízkém okolí se nachází mnoho zajímavých historických a kulturních památek. / V našem hotelu máme pro Vás připraveno spousty relaxačních a odpočinkových procedur, které můžete využít nejen v rámci Vašeho pobytu, ale i např.při Vaší návštěvě Pálavy, Pálavských vrchů a nebo jenom při projížďce jižní Moravou. / Máme 62 lůžek ve 25 pokojích. Všechny pokoje jsou moderně zařízeny, vybaveny televizory, telefony s přímou volbou, přípojkou na internet, koupelnou a WC.

Penzion Proneco

Penzion Proneco se nachází v srdci Pálavy v obci Klentnice. / Kapacita penzionu je v současnosti 9 dvojlůžkových pokojů a každý z nich disponuje přistýlkou. / Co u nás jistě oceníte? Vstup z pokoje  na venkovní terasu, která je orientovaná směrem do zahrady. Zde si můžete vypít ranní kávu, nebo posedět večer s přáteli u sklenky vína pod noční oblohou. 3 pokoje jsou umístěny v podkroví s nádherným výhledem do okolí a zde je k dispozici společná kuchyňka. / I Vaše auto bude u nás v bezpečí na parkovišti střeženém kamerovým systémem. Těšíme se na Vás. :-) /

Penzion Markéta

Nabízíme celoroční pobyty ve 2 objektech na stejné adrese č. 78, sklípek stojí v uzavřeném dvoře hned za koupacím jezírkem. Rodinný penzion se nachází v malebné vinařské vesničce Horní Věstonice v okrese Břeclav. / Svou atraktivní polohou je ideálním místem pro rodinné dovolené a návštěvu různých zákoutí a památek - například Lednicko-valtický areál, Mikulovský zámek, Věstonická Venuše. Pro cykloturisty a turisty se tu nachází nespočet stezek, na své si přijdou i příznivci rybolovu či milovníci vodních sportů. / Nabízíme celoroční pobyty ve 2 objektech, které leží každý zvlášť v jiných částech obce. Penzion Markéta I. - 3x 5-ti lůžkové apartmány, 3x 4-lůžkové pokoje, přírodní jezírko a vinný sklípek. Penzion Markéta II. - ubytování nad sklípkem v 2x2lůžkových nadstandartních luxusních apartmánech. / Staňte se našimi fanoušky na facebooku: / https://www.facebook.com/pages/Penzion-Mark%C3%A9ta/117195025023213?fref=ts /

Vinárna a pension 'U Langrů'

Penzion U Langrů nabízí svým hostům komfortní ubytování přímo pod Pálavskými vrchy s výhledem na překrásné Novomlýnské nádrže. / Ubytování: celkový počet lůžek 45, 2 čtyřlůžkové pokoje, jedno šestilůžkové studio (dvoulůžkový a čtyřlůžkový pokoj), jeden třílůžkový pokoj a ostatní jsou dvoulůžkové pokoje s vlastním sociálním zařízením, wifi, TV a lednicí na pokoji. / V letních měsících pro ubytované k dispozici venkovní bazén s terasou. Nově otevřené relaxační centrum s finskou saunou, vířivou vanou, vířivkou pro páry. Masáže a zábaly dle nabídky. K dispozici jsou relaxační balíčky. / Nabídku relaxačních (wellness) balíčků pro rok 2018 najdete zde. / Pension "U Langrů" patří se svou dlouholetou tradicí mezi oblíbené a často vyhledávané penziony regionu Mikulova, Pálavy, Věstonicka. / Našim hostům poskytujeme dále následující služby: / celodenní stravování, polopenze, snídaně, obědy, večeře v objektu penzionu / Wifi připojení / úschovna kol / parkování přímo před penzionem / zapůjčení grilu /

Kemp 'U Vody'

Najdete nás v Dolních Věstonicích na konci obce směrem na Pavlov v klidové zóně u Novomlýnských nádrží. Při příjezdu uvidíte po levé straně občerstvení "U Vody", kde Vám poskytneme informace o stanování, kempování a pronájmu chatek pro krátkodobé i dlouhodobé pobyty. / Dřevené chatky s venkovním posezením jsou vybaveny: lednicí, rychlovarnou konvicí a lůžkovinami. / V areálu je k dispozici sociální zařízení - WC, sprchy, umývárna. / Dále je volně přístupné ohniště a dětské hřiště. Součástí auto-kempu je občerstvení "U Vody" s terasou a výhledem na vodní nádrž. Je zde bezbariérový přistup. / V jarním období slouží občerstvení "U Vody" i jako recepce pro auto-kemp. V sezóně je recepce přesunuta do areálu kempu. / Snídaně jsou možné v občerstvení, polopenzi zajistíme ve vinárně "U Langrů".

Vinárna a restaurace 'U Langrů'

Vinárna – restaurace U Langrů nabízí možnosti celodenního stravování jak ve formě samostatných snídaní, obědů a večeří, tak i v podobě polopenze pro ubytované v Penzionu U Langrů nebo kempu i ostatní ubytované v Dolních Věstonicích. Součástí našeho jídelní lístku jsou i minutková jídla a krajové speciality. V naší restauraci se dá platit platební kartou. / Vaříme domácí kuchyni a speciality výhradně z čerstvých surovin, připravujeme teplá i studená občerstvení a v letních měsících nabízíme každodenní obědová menu. Samozřejmostí je široký sortiment nealkoholických nápojů, alkoholických nápojů a vín. / Prostory vinárny – restaurace ve stylu vinného sklepa mají kapacitu až 55 míst a v letní sezóně je v provozu otevřená letní zahrádka s kapacitou 40 míst. / Taneční večery, rodinné oslavy, svatební menu, degustace, párty... / Dle Vašich požadavků Vám uspořádáme oslavy, večírky, firemní akce, přednášky nebo poskytneme prostory pro Vaše školení, porady apod. Pravidelně pořádáme také taneční večery a zábavné programy. Za nejvíce využívanou a velmi oblíbenou službu považujeme řízené degustace vín pro velké či malé skupiny zájemců. Součástí budovy vinárny je rodinný penzion s kapacitou ubytování 16 lůžek.

Lodní doprava Břeclav - Novomlýnská trasa

Loď Pálava. Domovský přístav - YC Pavlov. Plujeme po dolní Novomlýnské nádrži vodního díla Nové Mlýny. Jezero má 1668 ha a maximální hloubku 7,8 m. Trasa začíná v přístavu Yachtclub Pavlov, přes přístav v kempu Merkur Šakvice a přístav v obci Strachotín pokračuje až do Dolních Věstonic. Pokud zvolíte tuto plavbu, můžete využít buď celou zmiňovanou okružní plavbu, která vás vrátí zpět do vašeho výchozího bodu nebo můžete v kterémkoliv přístavu nastoupit a vystoupit (třeba s vaším jízdním kolem, které přepravíme zdarma) a naši loď využít jen jako zpříjemnění vaší cesty po pálavských vrších. V okolí můžete navštívit pověstné vinné sklepy, zříceninu gotického hradu Děvičky nebo archeologickou expozici v Dolních Věstonicích proslavených Věstonickou Venuší. Není bez zajímavosti, že loď Pálava účinkovala v létě roku 2009 ve videoklipu Richarda Krajča pro film 2Bobule. Také tuto loď si můžete pronajmout i s kapitánem k soukromým či firemním účelům, na palubě lze zajistit občerstvení.

Zřícenina Sirotčí hrádek v Klentnici

Za třicetileté války jej dobyli Švédové a zůstaly z něj ruiny. Zbylé části stojí na dvou strmých skalách, nejvýraznější je torzo hradního paláce.Hrad se nalézá 4 km severně od Mikulova nebo asi 5 km od Děviček přes Pálavský hřeben, což je naprosto jedinečná procházka.