Royompré

January 10, 2022
January 2022

near Royompré, Wallonia (Belgique)

Wandellus nabij Royompré. De oorspronkelijke route van Walkerinwoods op wikiloc is 13km. Wij waren gedwongen om de route in te korten omdat een aantal bruggetjes over de beek (La Hoegne) tijdens de afgelopen watersnood zijn weggeslagen. Belangrijk is om, wanneer je bij de weggeslagen brug bent (zie foto 7, dit is na ongeveer 6,6 km) het pad omhoog rechts van de beek te nemen (zwarte stippellijn op de kaart) en niet zoals ons proberen dicht langs de Hoegne te lopen. Blijf je te dicht bij de beek dan stuit je na een paar honderd meter op een rotspartij waar je lastig langs kunt en wordt het omhoog klauteren naar het hoger gelegen pad.
De route zelf is prachtig en afwisselend. Het klimmen gaat heel geleidelijk. Bos met enorme dennen en beuken afgewisseld met weilanden en mooie panorama’s. En overal het geluid van stromend water. Heel bijzonder ook restjes sneeuw die als vogelveertjes aan de takken blijven plakken.

PictographFlora Altitude 942 ft

PictographRisk Altitude 1,217 ft

Hier is de brug weggeslagen. Volg het hoger gelegen pad rechts van de beek (la Hoegne). Dit ligt ongeveer 20 meter boven de beek.

PictographCar park Altitude 1,096 ft

Hier zou je de wandeling ook kunnen starten