Rouwas Gorge

June 24, 2012
June 2012

near Káto Zarós, Crete (Greece)

Een wandeling naar de Rouvas kloof (en terug) een verrassend tropisch stukje Kreta ! Zeer afwisselende wandeling, met prettige klauterstukken. Een paar korte stukken waar je best niet teveel last van hoogtevrees hebt, maar op die plaatsen is wel een houten leuning voorzien. Een echte aanrader voor gezinnen met (avontuurlijke) tieners. Toen ik deze wandeling heb gelopen zijn we eerst met de auto naar de Agios Nikolaos kerk gereden (een verrassend grote basiliek), maar je kan ook vanuit het meertje in Zaros vertrekken. De wandeling is daar goed aangegeven en je komt na een kwartiertje klimmen aan dezelfde kerk en je kan dan de GPS route volgen. Ik ben deze keer ook vrij snel teruggedraaid na het bereiken van de kloof, omdat het reeds de derde keer was dat ik de wandeling liep. Als het jouw eerste keer is, loop dan zeker nog een stukje verder (bv tot aan het kerkje met de schapenweide). Het is echt de moeite waarde: tropische natuur en veel schaduw (waar vind je dat nog in Kreta). Ook zonder GPS ondersteuning zal je moeiteloos de weg terugvinden naar de GPS route.