Round of Selena peak 1558m.

May 10, 2020

•   4.7 1 review

near Mésa Potámoi, Crete (Greece)

Η Σελένα(1558m.} είναι μια αγαπημένη κορυφή ,πολύ δημοφιλής που συνήθως κάποιος ανεβαίνει όπως κατεβήκαμε εμείς και ξανά πίσω, σήμερα επιλέξαμε μια κυκλική διαδρομή που δεν γίνεται,άγνωστο γιατί, αλλά, ποιός θέλει να επιστρέφει από εκεί που ανέβηκε?
Έτσι λοιπόν ξεκινήσαμε από πιο χαμηλά και με το δρόμο πήγαμε στο Κουτσοπόδι ,μια περιοχή με πολλά παλιά μιτάτα και το πιο έυκολο τρόπο να βρεθείς μέσα στο βουνό,{η Σελένα είναι πλατιά και μεγάλη}.
Από κει με υποτυπώδες μονοπάτι βρεθήκαμε στη ράχη που χωρίζει το βουνό σε βόρειο και νότιο,μπροστά μας η κορυφή Φονιά κεφάλι και πηγαίνοντας αριστερά τραβέρσα πρός τα πάνω πιάσαμε την κάπως απότομη βόρεια πλευρά του βουνού και πάντα τραβέρσα δυτικά και πάνω πατήσαμε στο πρώτο φρύδι πριν τη κορυφή.
Η θέα άπλετη πρός τα Ηρακλειώτικα και συνεχίζοντας τη τραβέρσα πάντα πρός την ίδια κατέυθυνση βρεθήκαμε κάτω απ τη κορυφή και σε 15' με ζικ ζακ πάνω της.
Η κορυφή της Σελένας είναι γεμάτη γερμανικά πυροβολεία και εγκαταστάσεις από το ΒΠΠ , η θέα είναι 360,βόρεια το κρητικό πέλαγος και η ακτογραμμή ,δυτικά το υπέροχο οροπέδιο Λασιθίου ,από κάτω ακριβώς το οροπέδιο του Νήσιμου ,στο βάθος νότια η κεντρική Δίκτη ,πιο ανατολικά η οροσειρά της Τσίβης και από κάτω ακριβώς η κοιλάδα των Ποτάμων με τα ωραία χωριά της πνιγμένα στο πράσινο.
Απ τη κορυφή πήραμετο κλασσικό μονοπάτι το οποίο είναι αρκετά ευδιάκριτο και σε 1 ώρα βρισκόμασταν στο Ζάρωμα και το εκκλησάκι του Αγ.Παντελεήμονα.
Εδώ να πούμε ότι λίγο μετά την κορυφή στο κατέβασμα υπάρχει μάλλον το πιο εντυπωσιακό βάραθρο όλης της Δίκτης και το οποίο παρ όλο που είναι δίπλα απ το μονοπάτι είναι καλά κρυμμμένο έτσι ώστε να το ξέρουν λίγοι,βάλαμε σημάδι στη διαδρομή να το δείτε.
Γενικά να πούμε ότι ενώ η διαδρομή είναι μικρή, λόγω του ότι μεγάλο μέρος της είναι χωρίς μονοπάτια αλλά και το πεδίο τραχύ και άγριο δεν ενδύκνειται σε ορειβάτες χωρίς εμπειρία.
Νερό στα χωριά των Ποτάμων, δημόσιες βρύσες, αλλά και μετά το εκκλησάκι στο Ζάρωμα η ομώνυμη πηγή .

koytsopodi

Photo ofview to fonia kefali and coast of malia and hersonisos & east Selena Photo ofview to fonia kefali and coast of malia and hersonisos & east Selena Photo ofview to fonia kefali and coast of malia and hersonisos & east Selena

view to fonia kefali and coast of malia and hersonisos & east Selena

ascent to peak

Selena peak 1558m.

pothole 'Ahnistra' or 'Xepatomeni

the path

Ayios panteleimon

• Dimitris Κ. May 11, 2021

Πολύ όμορφη κυκλική διαδρομή.
    Το ανέβασμα σχετικά δύσκολο, δεν υπάρχουν σημάδια να ακολουθήσεις.
    Η θέα υπέροχη.
    Η κατάβαση από μονοπάτι με θέα προς νότο.
    Μπράβο στον Γιώργο που το κατέγραψε.