Photo ofRótova, la Planissa, Simeta del Gall, Alt de les Aguiles, Puig Agut, Castell de Vilella,Forn de Calç, Almisera, Rotova Photo ofRótova, la Planissa, Simeta del Gall, Alt de les Aguiles, Puig Agut, Castell de Vilella,Forn de Calç, Almisera, Rotova Photo ofRótova, la Planissa, Simeta del Gall, Alt de les Aguiles, Puig Agut, Castell de Vilella,Forn de Calç, Almisera, Rotova

May 28, 2020
May 2020

near Rótova, Valencia (España)

La ruta l'inici-em a Ròtova a l'aparcament que hi ha d'avant del col·legi públic, pronte agafarem la senda en continu ascens que ens portara a la Planissa, seguirem pujant i tindrem unes magnífiques vistes del Castell de Ròtova anomenat Castell de Borró més endavant tenim al costat de la senda la Simeta del Gall(una Sima), continuarem pujant fins que arribarem al Cim del Alt de les Aguiles(que es el segon punt més alt del terme de Ròtova) on gaudirem d'unes meravelloses vistes, continuant amb la nostra ruta agafarem un altra senda i anirem en busca de la pista forestal que ens acostara cap al terme de Llutxent per anar al Cim del Puig Agut, en poc de temps ja estarem en el Puig Agut(es puja I baixa per la mateixa senda), després de visitar el Puig Agut tornarem a la pista Forestal aquesta vegada per anar a buscar i agafar la senda del castell que ens portara fins el Castell de Vilella(que es el castell del poble de Almisera), després de la visita al Castell agafem la senda per baixar per el barranc anomenat Barranc del Castell, ja a la part baixa del barranc i vora senda trobarem un antic Forn de Calç, seguint amb la ruta en un poc de temps arribarem ja al poble de Almisera, pasarem per d'avant de l'església i el seu antic Safareig que esta just al costat,a partir de este punt ja per un camí asfaltat anirem per el costat del riu Vernissa que ens portara cap a terme de Ròtova per continuar la ruta per el cami Borro que ens portara en pocs kilometres al poble de Ròtova i on finalitzarem la nostra ruta, es una ruta amb unes vistes precioses i on combinem senda(pràcticament tota la ruta), un poc de pista forestal i ja en l'últim tram camins asfaltats

PictographCar park Altitude 312 ft

PictographIntersection Altitude 297 ft

PictographPanorama Altitude 822 ft

PictographPanorama Altitude 851 ft
Photo of4-Vistes del Castell de Ròtova, anomenat Castell de Borro Photo of4-Vistes del Castell de Ròtova, anomenat Castell de Borro

4-Vistes del Castell de Ròtova, anomenat Castell de Borro

Si agafeu la senda de la dreta anireu a la Font dels Llibrells que es molt bonica i surt bon zorro d'aigua esta ben prop i es anar i tornar per el mateix lloc

7-Cim del Alt de les Aguiles

11-Cim del Puig Agut

Photo of13-Girem a la dreta per anar al Castell de Vilella Photo of13-Girem a la dreta per anar al Castell de Vilella Photo of13-Girem a la dreta per anar al Castell de Vilella

13-Girem a la dreta per anar al Castell de Vilella

PictographCastle Altitude 1,294 ft

14-Castell de Vilella

Castell de Vilella Es troba situat sobre un menut altiplà rocós a 413 m d'altura, entre dos barrancs a partir dels quals es desenvolupa un congost pas conegut com a Coll del Llautó, una via de comunicació històrica entre la Vall d'Albaida i la Safor, a uns dos quilòmetres al nord-oest d'Almiserà. El castell de Vilella pertany a la tipologia d'edifici defensiu medieval, d'època andalusina, i apareix citat per primera vegada a la Crònica o"Llibre del Fets de Jaume I (s. XIII). Aquest castell estava vinculat al de Bairén, del qual depenia abans de la conquesta cristiana Poc després, ja en la segona meitat del segle XIII hi havia una reduida guarnició operativa durant la revolta mudėjar acabdillada per Al-Azraq. Amb la pacificació del territori el castell es va quedar entre els dos dominis senyorials de Llutxent i Palma perdent la seva funció estratègica-militar i, finalment, fou abandonat. Les característiques constructives d'aquesta fortalesa permeten pensar que va ser castell refugi d'època andalusina, construit, segurament, en els últims moments del domini musulmà d'aquestes terres, a finalitats de segle XII o primers del XIII. El castell de Vilella presenta un recinte de dimensions mitjanes, 2.038 metres quadrats de superfície, amb una estructura senzilla formada per murs de segments rectilinis que defineixen un espai interior, L'estructura general mostra una forma allargada d'orientació dominant est-oest, formada per un gruixut mur que arriba als set metres d'alçària en alguns punts. La muralla bloqueja les cares nord, oest i part de l'est de l'altiplà en la qual és el castell. L'únic punt accessible es troba al nord, al final d'un estret camí natural. Aquesta entrada està formada per una torre rectangular, amb dues portes contraposades per a dificultar l'accés. La torre està construïda amb tapiades de morter de calç, tècnica dominant en la construcció del castell.