Rothaarsteig etappe Brilon - Willingen

Photo ofRothaarsteig etappe Brilon - Willingen Photo ofRothaarsteig etappe Brilon - Willingen Photo ofRothaarsteig etappe Brilon - Willingen

September 3, 2015
September 2015

near Brilon, Nordrhein-Westfalen (Deutschland)

We zijn gestart met de Rothaarsteig en willen de eerste twee etappes aansluitend lopen. We hebben de auto geparkeerd bij het station van Winterberg en zijn met trein en bus naar Brilon (uurtje) gereden. Daar overnacht en de volgende dag gestart met de eerste etappe die voert van Brilon naar Willingen. Dit is een lange etappe en met het grootste hoogteverschil van alle etappes, 630 meter. Het begint met een vrij steile aanloop en verderop veel, soms lange steile hellingen die niet altijd als wandelpad kunnen worden aangemerkt. Geniet van de vele prachtige vergezichten en kom even tot rust bij de ruïne van een vroeg middeleeuwse kerk en bijbehorende begraafplaats. Wij hebben overnacht in Willingen, en zijn vanaf de Richtplatz naar beneden gelopen (175), niet fijn lopen met al zoveel klimkilometers in je benen. Je kunt doorlopen naar Am Streit en van daar de W4 nemen naar de Seilbahn die je comfortabel naar beneden brengt.
De kop is er af. Een prachtige, best wel zware tocht, maar het zwembad en sauna in ons hotel gevolgd door en lekker etentje maakt de voldoening compleet.