Rota Vicentina. Etapa 4: Aljezur - Odeceixe

Photo ofRota Vicentina. Etapa 4: Aljezur - Odeceixe Photo ofRota Vicentina. Etapa 4: Aljezur - Odeceixe Photo ofRota Vicentina. Etapa 4: Aljezur - Odeceixe

August 4, 2018
July 2018

near Aljezur, Faro (Portugal)

(Quan fem camí, ens podem aturar per observar plantes, flors, arbres o qualsevol ésser viu que ens crida l'atenció, també ho podem fer per prendre alguna cosa en algun poble que trobem pel camí, com també aprofitar per fer un tomb i conèixer els racons d'aquest poble. Fins i tot, agafem alguns camins que no semblen que siguin els que tocaria agafar si per algun motiu ens motiva fer-ho. Thoreau deia que val la pena "agafar aquell camí que no agafaríem, ja que de ben segur que ens duu a algun lloc." Dit això, si alguna persona segueix el nostre camí, que ho tingui en compte, i més si veu que el track fa moviments estranys. Vinga, a seguir fent camí!)

Aquesta etapa comença fent camí per alguns carrers de la part antiga d'Aljezur, cosa que ens permet caminar per alguns carrerons i anar veient quina funció van tenir o tenen actualment algunes de les cases per mitjà de panells informatius a fora. Molt interessant. Com vam comprovar el dia anterior passejant per Aljezur, és un poble que ens proporciona molta informació històrica.

Un cop sortim d'Aljezur, ens espera una pujada forta -probablement, la pujada més forta de totes les etapes-. Després, seguim el camí Històric fins al final, per paisatge d'interior, fent una parada a Rogil, que és un altre d'aquells pobles que sembla que estiguin estratègicament col·locats al mig de l'etapa, i del que podem dir que hi tenen una estàtua dedicada al conegut crustaci del percebe. Detall ben curiós.

Després de Rogil, encarem el camí cap a Odeceixe, passant per un tram final curiós, entre camps de conreu, destacant l'olor de maduixes que ens arriba del camp de conreu de maduixes, i arribant a Odeceixe, també des de dalt, aquesta vegada, i podent veure una bonica perspectiva des de dalt.

Odeceixe, poble coronat pel seu molí, el qual fou restaurat, i que encara està en funcionament, cosa que ens pot permetre veure el procés de moldre d'alguns cereals. Des d'una passarel·la situada al costat del molí, podem contemplar les boniques formes que crea la ribera del Seixe.