Photo ofRota da Água, Pedras Brancas. PR41SMI (A l'inversa) De Água de Pau a Ribeira Chá i tornar. Photo ofRota da Água, Pedras Brancas. PR41SMI (A l'inversa) De Água de Pau a Ribeira Chá i tornar.

December 10, 2020

near Água de Pau, Açores (Portugal)

Sortim de l'església d'Água de Pau. Pujant en direcció al camp de futbol comencem a trobar les marques vermelles i grogues que indiquen el camí. Seguim l'indicador de Pedras Brancas.

Un cop hem passat l'autovia per sota ens desviem a la dreta per pujar per un corriol que es transforma amb córrec que ens servirà per, en un tram molt curt, fer la gran majoria del desnivell positiu de la sortida, és a dir, molta pendent. Tot i que es fa llarg, el tram és molt curt i acaba sobre un turonet des d'on hi ha unes vistes precioses (entre camps).
Un cop a dalt seguim pistes de terra entre camps empre seguint les marques vermelles i grogues i comencem a adentrar-nos poc a poc al bosc.
Adentrats al bosc anem seguint el camí fins a trobar un petit corriol que es desvia a l'esquerra i ens porta a les parets de Pedras Brancas, plenes de vies d'escalada.

Sempre seguint les marques comencem a baixar i arribem a Ribeira Chã, quatre cases.
Des d'allà agafem la carretera per arribar al Miradouro do Pisão, on dinem.
Acabats de dinar enfilem carretera amunt per acabar de fer la volta circular fins a Água de Pau.

És molt recomanable acabar la caminada fent un extra per acostar-se a la Punta de Galera, especialment si s'hi arriba per la posta de sol.