Photo ofRoses - Puig Sequera - Puig Queralbs - Sant Salvador de Verdera - el Coll del Mosquit, - Menhir caigut - cova Bandolers i Palau Photo ofRoses - Puig Sequera - Puig Queralbs - Sant Salvador de Verdera - el Coll del Mosquit, - Menhir caigut - cova Bandolers i Palau Photo ofRoses - Puig Sequera - Puig Queralbs - Sant Salvador de Verdera - el Coll del Mosquit, - Menhir caigut - cova Bandolers i Palau

2019
January 16, 2019
January 2019

near Mas Fumats, Catalunya (España)

Sortida des de Mas Palou, a Roses, on podem aparcar amb tranquil·litat.
El dia comença fresquet, a les 9h45 estem entorn a cinc graus, sense cap vent i una humitat entorn al 87 %.
Unes boires enterbolinen l'ambient i de moment les millors vistes les tenim difícils.

L'idea d'avui és pujar el Puig Saquera, per la seva vesant sur, continuar per el corriol de la cresta cap a Puig Queralbs, continuar cap el Castell de Verdera, i baixar cap el Coll del Mosquit fins Mas Ventós, on agafarem el camí cap a Sant Onofre, amagatall dels Bandolers i finalment Palau Sabardera, on tenim un cotxe que ens portarà fins el punt don d'inici..

Comencen a pujar pel corriol de Mas Fumats, la cosa s'enfila molt rapit i quasi sensa escalfar ja entrem en matèria.

Aquesta besant del Puig Saquera es exigent i no permet distreure's gaire i molts tramps tenim de grimpar.

Afortunadament, no es molt llarc. I quant ens n'adonem ja soms a tocar el cim.

Aqui, hem perdut una mica la direcció, i hem tingut de esforçar-nos per retrobar la ruta bona...

Una estona més tart, arribem a una explanada, al peu del Puig Planells, on aprofitem per esmorzar.

S'agraeix això d'agafar forces de nou...

Retornem al camí, un sender que va seguint per la cresta, en alguns llocs, quasi una tartera... I en altres camí ple de garrigas i matolls...

Així, a poc a poc, anem avançant, i arribem al punt més alt de la carena i més tart, al Castell.

Amb aquesta boira, que no ens ha deixat en tot el matí, tot té un aspecte misteriós que el fa d'allò més interessant.

Decidim seguir el nostre camí, baixant cap a Sant Pere de Rodes, però trencant a l'esquerra a mig camí... Per anar a buscar el Coll del Mosquit primer i Mas Ventós, a continuació.

Baixant , ens desviem una mica per veure de trobar el Menhir tombat, que en altres ocasions l'he vist anunciat... Però no l'havia vist físicament.
Avui si...
Per fi...

Tampoc està a tan amagat.

Tornem cap el Coll del Mosquit. Arribant en poca estona a Mas Ventós i més tart al peu de Sant Onofre.

Aquí, ens desviem una mica, per pujar a l'amagatall dels Bandolers...

Val la pena de pujar-hi.

Fem les fotos de rigor i anem per baixar.. Primer a Sant Onofre i més tard, per un camí que segueix un rierol, fins a Palau Sabardera.

Unes quatre hores caminant, 14 quilòmetres,
970 metres de desnivell de pujada acumulada, segons el nostre Garmin, ens parlen d'una excursió exixent però fantàstica.

A veure si la propera encertem un dia més lluminós.

PictographMountain pass Altitude 364 ft

pujant per Mas Fumats , ja podem veura un ambient boiros

Photo ofEl corriol que va pujant ens mostra de moment imatges de boira Photo ofEl corriol que va pujant ens mostra de moment imatges de boira Photo ofEl corriol que va pujant ens mostra de moment imatges de boira

El corriol que va pujant ens mostra de moment imatges de boira

Casamata a dalt del Puig Saquera

aquesta petita cabana era utilitzada per Radio Bahia

A partir d'aquiest punt, hem perdut uns moments el corriol i ha costat una mica de retrovarlo

finalment hem trobat el bon cami

Photo ofEn aquest punt trobem el creuament que ens permetaria triar per anar a Selva de Mar Photo ofEn aquest punt trobem el creuament que ens permetaria triar per anar a Selva de Mar Photo ofEn aquest punt trobem el creuament que ens permetaria triar per anar a Selva de Mar

Photo ofMoltes senyals ens van ensenyant el bon camí Photo ofMoltes senyals ens van ensenyant el bon camí Photo ofMoltes senyals ens van ensenyant el bon camí

Moltes senyals ens van ensenyant el bon camí

Photo ofPer moments la boira se esvaieig i ens permet veure unes vistes precioses Photo ofPer moments la boira se esvaieig i ens permet veure unes vistes precioses Photo ofPer moments la boira se esvaieig i ens permet veure unes vistes precioses

Per moments la boira se esvaieig i ens permet veure unes vistes precioses

Ja som al cim del Puig Queralps

Photo ofla Famosa torre d'alta tensiò en dona la seva benvinguda Photo ofla Famosa torre d'alta tensiò en dona la seva benvinguda Photo ofla Famosa torre d'alta tensiò en dona la seva benvinguda

la Famosa torre d'alta tensiò en dona la seva benvinguda

Estem a sobre de Palau Sabardera

ara.anem cap el Castell de Verdera

Photo ofAquest es el punt mes alt de la Serra de Rodes Photo ofAquest es el punt mes alt de la Serra de Rodes Photo ofAquest es el punt mes alt de la Serra de Rodes

Aquest es el punt mes alt de la Serra de Rodes

Photo ofDesde aquest cim podem veure ben a prop el Castel de Verdera Photo ofDesde aquest cim podem veure ben a prop el Castel de Verdera Photo ofDesde aquest cim podem veure ben a prop el Castel de Verdera

Desde aquest cim podem veure ben a prop el Castel de Verdera

Photo ofCastell de Sant Salvador de Verdera Photo ofCastell de Sant Salvador de Verdera Photo ofCastell de Sant Salvador de Verdera

Castell de Sant Salvador de Verdera

PictographCastle Altitude 2,302 ft

Castell de Sant Salvador

PictographDoor Altitude 2,269 ft

PictographDoor Altitude 2,265 ft

Entrada del Castell

PictographRuins Altitude 2,238 ft

Aqui tenim la cisterna del Castell

Menhir de Santa Elena, caigut

Coll del Mosquit

Photo ofAra cap a l'amagatall del rellotger de Creixells Photo ofAra cap a l'amagatall del rellotger de Creixells Photo ofAra cap a l'amagatall del rellotger de Creixells

Ara cap a l'amagatall del rellotger de Creixells

PictographCave Altitude 1,648 ft

Cova del Bandolers

Photo ofDeixem la cova dels Bandolers i anem cap a Sant Onofre Photo ofDeixem la cova dels Bandolers i anem cap a Sant Onofre Photo ofDeixem la cova dels Bandolers i anem cap a Sant Onofre

Deixem la cova dels Bandolers i anem cap a Sant Onofre

Ermita de Sant Onofre

Cami de Palau Sabardera

PictographTree Altitude 609 ft

• peproser Jan 23, 2019

Bona ruta. Excelent relat

• Photo of Josep del Rio Garriga
    Josep del Rio Garriga Jan 23, 2019

Moltes gràcies, espero que vosaltres no hàgiu tingut boira...