Photo ofRoses (Mas Palou)-Castell d'en Bufalaranya-la Selva de Mar-Sant Pere de Rodes-Castell de Verdera-Dolmen de Puigsaquera Photo ofRoses (Mas Palou)-Castell d'en Bufalaranya-la Selva de Mar-Sant Pere de Rodes-Castell de Verdera-Dolmen de Puigsaquera Photo ofRoses (Mas Palou)-Castell d'en Bufalaranya-la Selva de Mar-Sant Pere de Rodes-Castell de Verdera-Dolmen de Puigsaquera

December 23, 2019
December 2019

•   4.3 3 Reviews

near Mas Fumats, Catalunya (España)

RECORDA    si et posiciones sobre    " Veure més  "    (de color blau)  que es troba al final de la descripció del recorregut, enllaçaràs amb el programa Google Fotos que té les fotografies de l' excursió.

Sortida - arribada: Aparcament del Restaurant de Mas Palou (Roses).

Anirem un petit tros per la carretera que baixa a Roses per agafar la pista forestal que marxa a Llevant, tot seguint la Ribera de la Trencada, fins arribar al Mas de can Berta (runes). Aquí continuarem per la pista que puja (direcció nord) a trobar la carretera de Cadaqués.
La creuarem i seguirem pel camí (pal indicatiu) que ens pujarà al Castell d'en Bufalaranya. Un cop visitat, seguirem un petit rastre que puja en direcció nord a trobar una pista forestal, LA seguirem en direcció al nord-oest fins el primer Coll.
En aquest punt, deixarem la pista i seguirem per un camí (pintura vermella i verda) que puja en direcció nord-oest al Serrat de Can Berta, per anar a trobar el Coll de Sant Genís (pal indicatiu), on trobem una pista forestal. La seguirem tot baixant (en direcció nord, continuem amb la pintura verda i vermella i també de groga) fins trobar una cruïlla per la cara de Ponent (pal indicatiu).
Aquí deixarem la pista i agafarem el camí que baixa a passar per sota del Mas de l'Estela, per arribar a la Selva de Mar on trobem el GR (pintura vermella i blanca). El seguirem tot pujant per anar a trobar l’Església de Sant Sebastià (Catalunya Romànica, Vol. IX, l' Empordà II, pàg. 836) i d'aquí al Monestir de Sant Pere de Rodes (Catalunya Romànica, Vol. IX, l'Empordà II, pàg. 657).
Per sobre del Monestir agafarem el camí que puja al Castell de Verdera. Un cop visitat anirem pel camí (pintura verda, vermella i també de groga) que marxa al sud, resseguint sempre el caire de la Serra de Rodes. Trobarem una cruïlla de camins (pal indicatiu de la Selva), nosaltres continuarem pel que baixa per la Serra.
Més endavant trobarem el Puig de Queralbs i baixarem a la Cota 482 on trobem una cruïlla de camins. Deixarem el de senyalització vermella i verda que va al Coll de Sant Genis i agafarem el que va al Puigsaquera (pintura groga fins al Mas Palou).
Després del Puisaquera trobarem una barraca de ferro i més endavant una cruïlla. En aquest punt baixarem uns cinc metres pel caire, per visitar el Dolmen de Puigsaquera, i retornarem a la cruïlla per continuar pel camí que baixa a trobar la urbanització.
La resseguirem tota, fins arribar a baix on trobarem una pista forestal que seguirem en direcció a Llevant per trobar la carretera i l’aparcament del Restaurant.
També podeu veure:
Coll del Bombo(Roses)-S. Salvador de Verdera-S. Pere de Rodes-Coll del Perer-Llançà

Cartografia Editorial Alpina, mapa Alt Empordà Occidental.

Mas Palou

Dolmen de Puigsaquera

• Photo of ERRAR
    ERRAR Feb 17, 2020

La baixada del castell és força dura, tirant a difícil en alguns trams.

• Photo of JORDI FREIXA SALA
    JORDI FREIXA SALA Feb 17, 2020

Moltes gràcies.

• Photo of mplana48@gmail.com
    mplana48@gmail.com Aug 29, 2020

Fantàstica ruta
    Vistes excepcionals
    La baixada una mica dura
    Gràcies Jordi

• Photo of JORDI FREIXA SALA
    JORDI FREIXA SALA Aug 30, 2020

Moltes gràcies.-

• Gemma_Torres Aug 31, 2020

La ruta té unes vistes espectaculars.
    Sobretot després del castell el camí de roques per la carena està en males condicions. Recomanaria fer-la amb pantalons llargs ja que la vegetació cobreix el camí i esgarrapa molt les cames. La última baixada és força caòtica i està mal senyalada.