Photo ofRoses: Riera de la Trencada-Mas Pairet-Bassa Sorral Mas Ponac-Mas d'en Berta-Castell de Bufalaranya-Barraca-Torre del Moro Photo ofRoses: Riera de la Trencada-Mas Pairet-Bassa Sorral Mas Ponac-Mas d'en Berta-Castell de Bufalaranya-Barraca-Torre del Moro Photo ofRoses: Riera de la Trencada-Mas Pairet-Bassa Sorral Mas Ponac-Mas d'en Berta-Castell de Bufalaranya-Barraca-Torre del Moro

November 2, 2023
October 2023

near Mas Fumats, Catalunya (España)

La caminada d'avui ens du a conèixer una part de la zona interior del Cap de Creus, a l'Alt Empordà, no tant coneguda. Té molt bones vistes a la badia de Roses i passem per indrets amb molta història, amb masos antics, abandonats des de la fil·loxera, i el castell de Bufalaranya, encara molt més antic.
La nostra idea inicial era passar per dalt del serrat de can Berta i el coll de Sant Genís, però el fort vent que bufava a la serra ens fa canviar d'idea i improvisem. Això vol dir fer 800 m de la carretera GI-614 fins a retrobar el camí de baixada. Sobretot, molta precaució, doncs el voral és estret...
Aparquem a la riera de la Trencada. Heu de seguir la GI-614 des de Roses fins just passat el km 3 i veureu a la dreta un ramal que passa per davant del restaurant Mas Palou. Seguiu uns metres més i ja veureu el camí de terra on podrem aparcar, passada la riera de la Trencada.
Nota.- Per a més detalls, llegiu els peus de les fotos que us adjuntem.

Tipus: Indefinit
Hora Inici: 10:42 29 d’oct. 2023
Hora Fi: 14:18 29 d’oct. 2023
Distància recorreguda: 8,3 km (03:35)
Temps en moviment: 02:45
Temps de Descens: 00:56

PictographCar park Altitude 140 ft

01 Inici ruta. Aparcament

Photo of02 Barrera Parc Natural del Cap de Creus Photo of02 Barrera Parc Natural del Cap de Creus Photo of02 Barrera Parc Natural del Cap de Creus

02 Barrera Parc Natural del Cap de Creus

PictographLake Altitude 244 ft

06 Bassa del Sorral de Mas Ponac

PictographTree Altitude 225 ft
Photo of07 Alzines sureres i pins monumentals Photo of07 Alzines sureres i pins monumentals Photo of07 Alzines sureres i pins monumentals

07 Alzines sureres i pins monumentals

PictographIntersection Altitude 426 ft

15 Camí a la dreta

16 Barraca restaurada

Photo of17 Camí vell al coll de Sant Genís. A l'esquerra avall Photo of17 Camí vell al coll de Sant Genís. A l'esquerra avall Photo of17 Camí vell al coll de Sant Genís. A l'esquerra avall