Photo ofRoses - Camí de Ronda - Búnquers Punta Falconera - Cala Montjoi - Dolmen de la Creu d'En Cobertella - Roses Photo ofRoses - Camí de Ronda - Búnquers Punta Falconera - Cala Montjoi - Dolmen de la Creu d'En Cobertella - Roses Photo ofRoses - Camí de Ronda - Búnquers Punta Falconera - Cala Montjoi - Dolmen de la Creu d'En Cobertella - Roses

1922
May 28, 2018
May 2018

•   4.8 7 Reviews

near Santa Rosa de Puig-rom, Catalunya (España)

L’inici d’aquesta ruta circular és al carrer del Far, al davant del port de pescadors de Roses.
Comencem a caminar seguint els senyals del GR-92, resseguint la costa en direcció al Far de Roses, pel passeig de la carretera de Roses a l’Almadrava.
Passem a prop de la Platja dels Palangrers, abans d’arribar al Far de Roses, situat a la Punta de la Poncella. És aquí on deixem el passeig i comencem el Camí de Ronda seguint el GR-92, passem per la Platja de Canyelles Petita, la travessem per la sorra i ens arribem a la Punta de l’Ullastrell amb el seus “illots”.
Seguim i arribem a la bonica Platja de l’Almadrava o de les Canyelles Grosses. És una platja de sorra fina i còdols, amb aigües d'un blau intens d’uns 500 m. de longitud. Sortim de la Platja per l’altre extrem, per unes escales al carrer de l’Avinguda José Diaz Pacheco, que seguim a mà dreta fins el final (deixant el camí de ronda) i ens arribem a donar una volta a la Punta de l’Almadrava que ens ofereix molt bones vistes.
Tornem al carrer i continuem a mà dreta seguint la direcció del Camí de Ronda pel carrer de C/Paul Gauguin tot pujant i arribem a una cruïlla de carrers on seguim a mà dreta cap a la Cala Montjoi (indicat, senyals GR i grocs) abans d’arribar al revolt del carrer ja tornem a trobar el Camí de Ronda que torna a ser de terra i que es va allunyant de la zona edificada.
Continuem pel camí molt fressat i arribem a Punta Falconera, on hi ha uns bons penya-segats amb caiguda al mar. Deu el seu nom a la presència històrica de falcons i xoriguers a la zona.
Des d’aquesta punta podem gaudir de molt bones panoràmiques de tota la Badia de Roses, per això hi ha diversos búnquers i nosaltres aprofitem per visitar-los.
Després de contemplar-los per fora i per dintre, doncs podem accedir al seu interior per una porta d’entrada, retornem al Camí de Ronda, passem pel cim de Cala Lledó i ens arribem a la font del Lledó on hi ha les runes del Mas Romà.
Al costat de la cala és on hi havia un antiga pedrera de marbre, actualment aquesta explotació està abandonada però va estar en funcionament fins els anys 70. Encara es poden veure les estructures relacionades amb l'extracció del marbre, amb les restes d’un embarcador que s'utilitzava per carregar el material extret directament a vaixells i així traslladar-lo per mar al seu destí.
Tornem al camí vorejant el mar, pujant i baixant entre pinedes i penya-segats, típicament mediterranis. Passem per Cala Murtra, Cap Blanc, Cala Rostella i la petita Cala Calís abans d’arribar a Cala Montjoi, on es troba el famós restaurant d’en Ferran Adrià, El Bulli, ara en estat de nova construcció.
Després de passejar-nos per la platja i prendre les corresponents fotos, deixem el GR-92 i seguim pel costat del Rec de Cala Montjoi i passem per davant de l’entrada del recinte “Montjoi Ciudad de Vacaciones”. Seguim els senyals grocs per una pista que va pujant pel costat del Rec fins a trobar una cruïlla de camins, nosaltres seguim a mà esquerra aquests senyals que ens indiquen la direcció de Roses, el corriol fressat passa per sota d’unes precioses alzines sureres, mentre anem guanyant alçada, arribant al Coll d’En Fragam, on hi ha una cruïlla de pistes.
Seguim la pista en direcció a Roses, (com que portem gossos no volem passar per la carretera), prenem unes pistes i camins que passen pel costat dels camps de vinyes, fins arribar a la carretera que va de Roses a Cala Montjoi, que sense perdre temps comencem a pujar per un camí empedrat i ens arribem a contemplar l’impressionant dolmen de la Creu d’En Cobertella, és el monument megalític més gran de Catalunya, amb una antiguitat d'entre 3.500 i 3.000 anys a C.
Tornem al camí i comencem a baixar per un antic camí molt fressat en direcció a Roses, el corriol travessa la carretera de Roses a Cala Montjoi i continuem a l’altra banda per uns escalons fins arribar al carrer asfaltat de l’Avinguda de la Quara, anem baixant tot resseguint la riera. Quan trobem el pont trenquem a l’esquerra i seguim el carrer de Pau Casals fins que arribem al punt d’inici donant per acabada aquesta caminada.
Amb aquesta ruta hem resseguit gairebé tota la costa del Cap de Creus, des de Cadaqués fins a Roses. Han estat aquests 6 tracks:

El primer : 8 / de febrer / 2016

Cala Montjoi - Cala Joncols

I el sisè el de avui: 28 / de maig / 2018

Roses - Cala Montjoi

Salut i bones caminades!!!

PictographRuins Altitude 135 ft

Far de Roses

PictographFountain Altitude 66 ft

Font del Lledó o Lladó

Font del Lledó o Lladó del el mas Romà ( ruïnes)

PictographCar park Altitude 10 ft
Photo ofInici i fi, carretera a l'Almadrava - Port dels pescadors Photo ofInici i fi, carretera a l'Almadrava - Port dels pescadors Photo ofInici i fi, carretera a l'Almadrava - Port dels pescadors

Inici i fi, carretera a l'Almadrava - Port dels pescadors

PictographBeach Altitude 7 ft
Photo ofPlatja de l'Almadrava o Canyelles Grosses Photo ofPlatja de l'Almadrava o Canyelles Grosses Photo ofPlatja de l'Almadrava o Canyelles Grosses

Platja de l'Almadrava o Canyelles Grosses

Tercer Búnquer

• Photo of joboix
    joboix May 31, 2018

La caminada és molt bonica passant per tota l'espectacular costa fins cala Monjoi i tornem per l'interior i veient; platges, búnquers, vinyes i l´espectacular dolmen la Creu d´en Corbetella al més gran de Catalunya, bona ruta. Salut i República.

• Photo of peremagria
    peremagria Jun 1, 2018

Amb aquesta sortida d’avui, podem donar per acabades les sis rutes fetes en sis dilluns, i que ressegueixen tota la costa del Cap de Creus, des del Port de la Selva fins a Roses, sempre per camins de Ronda (si existeixen) o sovint per llocs improvisats i sovint embardissats, penya-segats, cales solitàries... però sempre d’una bellesa quasi salvatge i qualificada encara avui dia, per sort, de verge. Val a dir que aquesta es una ruta fantàstica i apte per a tota la família, per a fer com una matinal però potser no gaire aconsellable ara l’estiu.

Aquí teniu un ampli reportatge fotogràfic:

JEP BOIX Jun 3, 2018

Gràcies Joan i Pere pels comentaris i valoracions, la veritat és que han estat totes 6 caminades pel Cap de Creus molt maques i entretingudes. Fins la propera. Salut.

• Photo of MoBo
    MoBo Dec 10, 2018

Vam fer la ruta en sentit invers i en camí interior de Roses a Cala Montjoi, just poc després del Dolmen, ens vam trobar una tanca que impedia seguir el recorregut pels marges dels camps de vinyes, on a més hi havia treballadors. Vam intentar vorejar la tanca però era molt dolent i enfangat. Finalment, vam tornar a la carretera i posteriorment vam tornar a agafar el track per baixar cap a Cala Montjoi.

JEP BOIX Dec 10, 2018

Gràcies MoBo, pels comentaris i també per la valoració. Salut!

• Photo of Sara Ortega Casero
    Sara Ortega Casero Feb 24, 2019

No havia tornat mai per l'interior i m'ha agradat molt el camí dels masos. He fet una circular molt xula!

JEP BOIX Feb 24, 2019

M'alegro saraoro, de que hagis gaudit d'aquesta ruta! Gràcies pel comentari i la valoració.

• Quimet_87 May 4, 2019

Jep, moltíssimes gràcies per la ruta anàvem amb gos i hem disfrutat molt tot i que ens hem trobat un tros del camí de ronda tancat i hem acabat fent una variació més curta.
    Felicitats!

JEP BOIX May 5, 2019

Hola, Quimet_87! És un plaer fer aquestes rutes i també compartir-les i m'alegro molt quan m'ho feu saber. Salut!

• Photo of fgdoors@gmail.com
    fgdoors@gmail.com Jun 8, 2020

très belle randonnée

JEP BOIX Jun 8, 2020

Merci d'avoir commenté et évalué. Salutations

• Photo of ducatona
    ducatona Sep 20, 2022

Una ruta espectacular, gracies per compartir-la!

JEP BOIX Sep 20, 2022

Gràcies a tu ducatona, pel comentari i també per les valoracions. Aixi dona gust compartir. Salut!