Roses - Cala Canadell (Cap Norfeu) [26/05/2017]

Photo ofRoses - Cala Canadell (Cap Norfeu) [26/05/2017] Photo ofRoses - Cala Canadell (Cap Norfeu) [26/05/2017] Photo ofRoses - Cala Canadell (Cap Norfeu) [26/05/2017]

May 28, 2017
May 2017

near Roses, Catalunya (España)

Ruta des de Roses fins a la Cala Canadell, passant pel Port de Roses, el Far de Roses (Punta de la Bateria), la Platja de Canyelles Petites, la Platja de Canyelles Grosses, la Punta de l'Almadrava, la Punta Falconera, la Cala Murtra, el Cap Blanc, la Cala Rostella, la Cala Montjoi, la Punta de la Ferrera, la Cala Calitjàs, la Cala Pelosa, la Torre de Norfeu, el Cap Norfeu, i la Cala Canadell, on s'acaba la ruta.

La ruta comença al final de la Platja del Rastell de Roses, a l'alçada de l'Espigó de la Riera Ginjolers, i es continua pel passeig marítim fins que, passat el Port de Roses, s'agafa el camí de ronda. El camí es dirigeix primer a la Punta de la Bateria, on també s'hi troba el Castell de la Trinitat i el Far de Roses, i un cop passades les escales sobre les roques que hi ha a la Punta de la Murtra, s'arriba a la primera platja, la Platja de Canyelles Petites. Es continua còmodament fins a la Platja de Canyelles Grosses, on cal estar atents i no confondre's en arribar al final; tot i haver-hi unes escales que semblen la continuació del camí, en realitat porten a una propietat privada. El camí de ronda es pot continuar si s'abandona la platja una mica abans d'arribar al final (un cartell una mica amagat ho indica). Passant de llarg de la Punta de l'Almadrava, de seguida s'arriba a la Punta Falconera, l'indret on s'obtenen les primeres vistes del Cap Norfeu, i on trobem també algun refugi de pedra. El camí de ronda, ara seguint alguns corriols, va resseguint la costa fins arribar a la Cala Murtra i la Cala Rostella, protegides pel Cap Blanc i la Punta del Bergantí, respectivament. En aquest punt, la vista ja permet percebre, de lluny, la Cala Montjoi, coneguda per ser l'indret on hi havia, fins fa poc temps, el Bulli, el restaurant de Ferran Adrià. De fet, en arribar a la Cala Montjoi, s'observa que l'emplaçament de l'antic restaurant està en obres, i que s'hi està construint el que es convertirà en "el Bulli Foundation".

Deixant la cala enrere, el camí passa per la Punta de la Ferrera, i per la Cala Calitjàs i la Cala Pelosa. Molt poc després, el camí s'enfila amunt per anar a trobar l'inici dels itineraris del Cap Norfeu; de fet, encara es podria continuar una mica arran de costa i enganxar algun d'aquests itineraris més endavant, però en aquest cas s'ha decidit anar a la cruïlla on s'intersequen tots els camins. Des de la cruïlla, doncs, on hi ha un mapa i informació sobre les rutes, es decideix fer la volta al Cap Norfeu. Es comença pel camí que puja directament a la Torre de Norfeu, una torre de guaita construïda a finals del segle XVI que és el punt més alt de la ruta, i a continuació es va baixant fins arribar al mirador del Cap Norfeu, des d'on les vistes del Parc Natural del Cap de Creus a la llum ataronjada del capvespre són espectaculars. La tornada es fa seguint la vessant nord del cap, i pel camí també hi ha vistes meravelloses de la Badia de Jóncols. Més o menys a mig camí de tornada a la cruïlla, cal estar atents a no desviar-se del camí. En aquest cas, la ruta marcada al mapa indica que s'ha perdut el camí i s'ha intentat recuperar fent marxa enrere; de totes maneres, per recuperar-lo s'ha seguit un baixant força empinat i rocós que pot ser perillós, tot i que és força probable que el camí s'agafi una mica abans en millors condicions. Una mica més endavant es troba la Cova de les Ermites, un bon refugi en cas de necessitat, i poc després s'arriba de nou a la cruïlla inicial. Finalment, des d'aquest punt es decideix baixar fins a la Cala Canadell, punt final d'aquesta ruta, i de la qual se n'han pogut observar també molt bones vistes des del Cap Norfeu.

Es tracta d'una ruta molt assequible i ben senyalitzada en general. La volta al Cap Norfeu és totalment opcional, tot i que altament recomanable per poder gaudir de la bellesa del Parc Natural. Tot i estar protegit a vegades per les roques, i algunes altres per edificis o arbres, no hi ha massa ombres durant el camí, de manera que cal protegir-se molt bé del sol.

PictographPanorama Altitude 171 ft

Platja de Canyelles Petites

PictographBeach Altitude 197 ft

Platja de Canyelles Grosses

Escales privades al final de la platja

PictographPanorama Altitude 230 ft

Vista de la Punta de l'Almadrava

PictographPanorama Altitude 246 ft

Cala Calitjàs

PictographBeach Altitude 203 ft

Cala Pelosa

Mapa i informació sobre rutes

PictographRuins Altitude 696 ft

Torre de Norfeu

PictographPanorama Altitude 574 ft
Photo ofVista des del mirador del Cap Norfeu Photo ofVista des del mirador del Cap Norfeu Photo ofVista des del mirador del Cap Norfeu

Vista des del mirador del Cap Norfeu

Cova de les Ermites

• Photo of ravesramon
    ravesramon Aug 7, 2019

Bona ruta al costat del mar