Roses - Cadaqués (Camí de Ronda de la Costa Brava)

Photo ofRoses - Cadaqués (Camí de Ronda de la Costa Brava) Photo ofRoses - Cadaqués (Camí de Ronda de la Costa Brava) Photo ofRoses - Cadaqués (Camí de Ronda de la Costa Brava)

January 23, 2014
January 2014

•   4.8 2 Reviews

near Roses, Catalunya (España)

(IBP=84HKG)

Nou tram dels camins de ronda de la Costa Brava.
Aquest tram va des de la Ciutadella de Roses fins a l'estació d'autobusos de Cadaqués. Des d'allà tornem amb cotxe de línia fins a Roses, parada de la Ciutadella.

Aquesta excursió es pot dividir en tres trams completament diferents:
- La Ciutadella de Roses - Platja de Canyelles Grosses. Tram urbà o periurbà que va resseguint el passeig marítim de Roses i el port fins al far de Roses a la Punta de la Bateria. Allà agafem el camí ben condicionat que ens portarà per la Punta de la Murtra, la Platja de Canyelles Petites, la Punta de l'Omella, la Punta de l'Ullastrell, la Platja de Canyelles Grosses (L'Almadrava) fins a la Punta de la Figuerassa.
- Punta de la Figuerassa - Cala Jóncols. És el tram més espectacular, el camí de rondar es converteix en un sender que va resseguint la costa passant pel Port de Reig, la Punta Falconera (mirador), Cap Blanc, Cala Rostella, Cala Montjoi, Cala Calitjàs, un coll sota la Torre de Norfeu i la Cala Jóncols.
- Cala Jóncols - Cadaqués. Aquest tram s'endinsa cap el Cap de Creus per antics camins de traginers i pistes. Sortim de Cala Jóncols per la pista que va cap a Roses per deixar-la molt aviat passant per Pont de Jóncols, el coll de la Cruïlla, Mas d'en Baltre, Pineda de la Nini i entrant a Cadaqués per es Llaner Gros.

Etapa 8 de la guia Camins de Ronda - La travessa de la Costa Brava (Triangle Postals)
Mapa Cap de Creus - Parc Natural 1:25000 (Editorial Alpina)
Reportatge fotogràfic a https://picasaweb.google.com/104992692943614428914/RosesCadaques?authuser=0&feat=directlink