Rošci-Velike Vršine, Prenj

July 10, 2020
May 2020

near Zelenika, Federation of Bosnia and Herzegovina (Босния һәм Герцеговина)

Iako se s kontejnera može popeti na Velike Vršine, to zbog stijenja i kleke nije nimalo lako. Zato je bolje koristiti pristup sa Rošaca. Rošce planina je plato sa jugozapadne strane Prenja na oko 1100 -1300 m/nm iznad naselja Podgorani u sjevernoj mostarskoj kotlini. Do sela Podgorani dolazi se preko Prigrađana asfaltnim putem sa skretanja od M-17 kod table za naselje HE Salakovac (oko 12 km sjeverno od Mostara) u duljini od oko 5,5 km, a zatim se od džamije u Podgoranima nastavlja najprije asfaltnim, s kojeg se skrene desno kod klupe na lošiji makadamski putem oko 7,5 km do spomenika na koti Seočka gomila 1121 m/nm gdje se može ostaviti auto. Odavde kreće markirana staza KONT. na sjever-sjeverozapad prateći ostatke suhozida preko platoa Rošaca do lokvi i izvora Pištala. Staza dalje nastavlja pored rijetkih stabala crnog bora do pojasa lijepe bukove šume iz kojeg izlazi pored ruševina Domazetove kolibe. Staza zatim vijuga kroz pitoreskni Štirni do iznad Jezera (koje često zna presušiti). Odmah poslije ovog jezera treba skrenuti sa markirane staza krajem sipara odmah pored neprohodno bukovog šumarka. Poslije teškog uspona siparom na kraju se "otvori" procijep kroz koji treba izaći. Dalje, priječeći izlazi se na greben i njime, izbjegavajući, kleku stiže se do kote 1979 m/nm označene kamenjem, a uz osiguranje niz stijenu može se doći i na kotirani vrh 1971 m/nm.