Rosario, rondje hondje vanaf camping 'Rosario'

Photo ofRosario, rondje hondje vanaf camping 'Rosario' Photo ofRosario, rondje hondje vanaf camping 'Rosario' Photo ofRosario, rondje hondje vanaf camping 'Rosario'

February 16, 2022
February 2022

near Rosário, Évora (Portugal)

Redelijk kort en leuk rondje om vanaf camping "Rosario". Prima als hondenuitlaat-ronde of gewoon als wandeling voor of na de lunch. Wij kiezen voor de tweede optie.

Sommige delen hebben we ook al op de grotere PR wandeling rond het dorp gelopen. Via de link kun je kijken en hem eventueel gebruiken;

Nu dus een kortere versie ook startend vanaf de idyllisch gelegen boerencamping. Gerund door een vriendelijk deskundig echtpaar zijn een tiental ruime plaatsen op een flauwe helling gelegen. Hierdoor een magnifiek uitzicht over het meer en de heuvels aan de overzijde. Naast de woonboerderij is een terras met kleine kaart en een zwembad gelegen. Ook ontbreekt een klein sanitairgebouw niet met douche en toilet.

Camping uit en naar beneden om onder de camping langs te lopen naar de asfaltweg. Deze steken we bijna direct over en wandelen het landweggetje af, steken het beekje over en lopen naar de rand van het dorp.
Precies op de asfaltweg slaan we meteen weer linksaf en verwijderen ons van het dorp, niet nadat we een lieve pup in het weitje gedag hebben gezegd.

Langs de boerderij van "Malle Pietje", het lijkt wel een uitdragerij zoveel rotzooi er op het erf ligt, Lopen door het veld naar het schapenhek.
Hier gaan we doorheen en gaan dan rechtsaf verder naar de ruïne van een boerderij.
Deze fotogenieke ruïne bekijken we even van binnen en buiten voordat we de heuvel oplopen voor een mooi uitzicht op het dorp en de gravelweg die we verder volgen.

Op de volgende kruising slaan we linksaf en na dit paadje gaan we bij de varkensboerderij nogmaals linksaf.
Bij de oude dorsvloer slaan we rechtsaf. Dit pad daalt geleidelijk af naar de asfaltweg en met een fraai zicht op het stuwmeer en de nieuw aangelegde olijfboomgaarden op de andere oever bereiken we de T-splitsing waar we linksaf gaan.

Een klein stukje lopen we langs deze rustige asfaltweg en komen dan weer op de kruising waar we rechtsaf gaan het weggetje op terug naar de camping.

PictographCampsite Altitude 779 ft

De Rietjes Feb 19, 2022

Toppie

Wicky en Erick Feb 19, 2022

Hola Amigos, inderdaad een leuk rondje hond met een onverwachte ontmoeting met de jonge pup. Tot de volgende keer weer. Groet van Wicky en Erick.❤️

• Photo of FP.Jost
    FP.Jost Feb 20, 2022

Sehr schöne Rund, gut beschrieben und zu finden.
    Perfekt und Dank an Wicky und Erick !

Gruß, Birgit und Peter

• Photo of FP.Jost
    FP.Jost Feb 20, 2022

Sehr schöne Rund, gut beschrieben und zu finden.
    Perfekt und Dank an Wicky und Erick !

Gruß, Birgit und Peter

Wicky en Erick Feb 21, 2022

Hallo Freunde, Hola Amigos, vielen Dank für die netten Kommentare und Sterne. Genießen Sie das gute Leben hier in Portugal und Spanien. Herzliche Grüße von Wicky und Erick.❤️

• Photo of Alice Wellner
    Alice Wellner Feb 22, 2022

Wij hebben ook genoten van het mooie landschap rond Rosario

Wicky en Erick Feb 22, 2022

Hallo Alice, Dank je wel voor het aardige commentaar en de sterren. Leuk ook om elkaars volger te worden. Geniet van de mooie omgeving. Hartelijke groet, Wicky en Erick.

• Photo of johnkempeneers
    johnkempeneers Feb 20, 2023

Zeker een mooie ronde in de omgeving Rosario. Wat een rust en stilte in die mooie natuur! En voor ‘iedereen’ goed te doen denk ik als je van wandelen houdt.

Wicky en Erick Feb 20, 2023

Hoi John, wederom dank voor jouw commentaar. Geniet ervan en tot een volgende keer. Groetjes van Wicky en Erick vanaf camping Alentejo in Evoramonte👋.