Roques de Benet (El Castell) 100 cims. Horta de Sant Joan.

Photo ofRoques de Benet (El Castell) 100 cims. Horta de Sant Joan. Photo ofRoques de Benet (El Castell) 100 cims. Horta de Sant Joan. Photo ofRoques de Benet (El Castell) 100 cims. Horta de Sant Joan.

April 9, 2019
April 2019

•   4.9 3 Reviews

near Arnes, Catalunya (España)

De les extenses muntanyes dels Ports n'emergeix un gran illot de pedra. S'anomena 'Roques de Benet'.
Les Roques de Benet de 1.017 metres, situades al centre de tot el conjunt de muntanyes i separades d’Horta de Sant Joan per una gran plana, ens atreuen la mirada i són punt de referència de tot el territori. Aquestes impressionants roques, són una de les formacions muntanyoses més característiques i emblemàtiques del Parc Natural dels Ports. Les seves parets verticals de conglomerat s’aixequen gairebé 300 m i cauen a plom sobre un sòcol calcari.
El seu nom originari, Bene, és àrab i ja està recollit a la carta de poblament cristià del segle XII. El camí per pujar-hi està indicat i és apte per a tothom que tingui una mínima forma física. Des del cim del Castell, a 1017 m, gaudim d’una visió a vol d’ocell fantàstica de tota la plana que tenim al davant i de les muntanyes que l’envolten.
Aquest cim està inclòs al llistat dels 100 cims de la FEEC amb el nom de Roques de Benet (El Castell). Hem decidit anar a passar 3 dies als Ports precisament per fer aquest cim i algun altre.
Sortim d'Horta de Sant Joan, direcció Arnes. A un parell de km. un senyal indica l'accés al Massís del Port. Seguim una pista asfaltada fins trobar una pista sense asfaltar. Podem deixar el cotxe aquí, però decidim seguir pista amunt al veure que està en molt bon estat.
En un punt marcat amb una fita de roques i amb l'escrit "Benet" i una fletxa a una paret de la mateixa muntanya, deixem el cotxe sense que destorbi i comencem a caminar corriol amunt.
El camí és molt bonic i en cap moment deixem de veure el gran illot de pedra.
A mig camí i un cop hem passat per una petita tartera, trobem a la dreta la cova de l'Angerra amb una portalada de pedra seca. Ens hi fiquem a dins. L’abundant sutge a les parets i al sostre, semblen indicar la utilització de la cova com habitació en èpoques passades.
Seguim amunt fins a trobar la canal que força verticalment ens portarà a l'esplanada que hi ha abans de fer el cim. La canal no és difícil però es té que anar en compte de no fer caure pedres si teniu gent al darrere. Es tracta d'un d'aquells passos que fan estimar la muntanya.
Ja queda només fer una petita pujada fins el cim i extasiar-se amb les vistes si és un dia clar. Al costat podem veure de prop la roca anomenada "Cap de Gos" per la seva similitud amb un cap d'aquest animal, sobre tot des de la plana d'Horta.
Deixant el cotxe a on nosaltres l'hem deixat, la caminada és només de 3km, encara que amb un tram força vertical. Si deixeu el cotxe a on s'acaba la pista asfaltada serà d'uns 6 km.

PictographCar park Altitude 0 ft

Inici, aparquem a la pista de terra.

Sender que inicia la pujada.

Tartera

PictographCave Altitude 2,740 ft

Cova d'Engerra

Seguir recta, no girar a la dreta.

Canal

Plana abans de fer el cim.

El Cap de Gos

Indicador, seguir a l'esquerra.

Petites baumes

Photo ofCim de les Roques de Benet (100 cims) Photo ofCim de les Roques de Benet (100 cims) Photo ofCim de les Roques de Benet (100 cims)

Cim de les Roques de Benet (100 cims)

• Photo of amboix
    amboix Oct 12, 2022

Ruta curta, amb una panoràmica fantàstica i un altre 100 cims al sac.

• Photo of Mar i Xispa
    Mar i Xispa Jun 14, 2023

La baixada es complicada pero es pot fer.

• Photo of FERRARI100
    FERRARI100 Aug 15, 2023

Si, Mar i Xispa, amb precaució cap problema.
    Sento no haver contestat abans, no t'he llegit fins avui. Gràcies pel comentari i valoració.

• Photo of esteban.torrano
    esteban.torrano Feb 9, 2024

Caminada curta i molt bonica per tal d’assolir un 100 Cim essencial, sempre en bones vistes. La canal només te un puntet de dificultat molt fàcil per tothom. Gràcies per compartir.

• Photo of FERRARI100
    FERRARI100 Feb 9, 2024

A nosaltres ens va agradar molt la canal, és fàcil però té un punt d'aventura.
    Gràcies pel comentari i la valoració, esteban.torrano