Photo ofROQUES DE BENET (Arnes / Horta de St. Joan, Els Ports, Terra Alta, Tarragona, CAT) Photo ofROQUES DE BENET (Arnes / Horta de St. Joan, Els Ports, Terra Alta, Tarragona, CAT) Photo ofROQUES DE BENET (Arnes / Horta de St. Joan, Els Ports, Terra Alta, Tarragona, CAT)

December 5, 2021
December 2021

near Arnes, Catalunya (España)

■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■
ROQUES DE BENET
(diumenge, 5 desembre 2021)
UBICACIÓ: Ports de Tortosa-Beseit, comarca de la Terra Alta, Tarragona, CAT

■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■

Des d'un petit indret amb espai per aparcar, conegut com la Cruïlla de les Eres, al qual s'hi arriba venint de l'entrada al parc natural dels Ports per la carretera d'Horta de Sant Joan (des de la T-330), s'anirà fent una aproximació llarga a les Roques de Benet per la Pena del Gall, la Cova Benaixa i el coll de Membrado. Les panoràmiques que ofereix aquest recorregut són ben singulars i sorprenents. Una ruta circular altament recomanable per fer un reconeixement de la majestuosa geografia física dels Ports de Tortosa-Beseit.

ℹ️ Lost in translation? 🇪🇺🇬🇧 ... and more
Open page with Google Chrome and activate the auto translator in the language of your choice.
Abrir la página con Google Chrome y activar el traductor en la lengua de preferencia.

■■■■■■■■■■■■■■■■■■
DADES - DATOS - DATA

ℹ️ Aclariment
Per si és d'interès, al bloc esporqueret: ELS PORTS DE TORTOSA-BESEIT, trobaràs més dades sobre avituallament, senyalització i altres detalls d'aquest tresc (relat genèric de la contrada, llocs d'interès, bibliografia, webgrafia, imatges, etc.).

Aproximació
Per la carretera T-330, arribar a la Cruïlla de la Farinera. Si s'hi arriba des de la direcció de Tarragona, un cop sobrepassada la cruïlla (que porta a Horta de Sant Joan), a uns 100 m de distància, a mà esquerra de la carretera es troba el trencant que s'endinsa a la zona del parc dels Ports (per la carretereta coneguda com a carretera d'Horta de Sant Joan). Cal continuar uns kms fins a la Cruïlla de les Eres, on hi ha lloc per aparcar.

Punt de trobada (inici i final del tresc)
Aparcament: Cruïlla de les Eres
Coordenades
40.901111, 0.315667
40°54'04.0"N 0°18'56.4"E

■■■■■■■■■■■■■■■■■■
TRAM A TRAM
➡️ Itinerari
Aparcament (Cruïlla de les Eres) - Pena del Gall - Cova Benaixa - Coll de Membrado - Pujador de la Roca Grossa - el Castell - Pujador de la Roca Grossa - Cova de l'Angerra - Cruïlla de les Eres (aparcament).

➡️ TRAM 1 - (km 0 - 4)
Aparcament (Cruïlla de les Eres) - Pena del Gall - Cova Benaixa

Tot aquest tram és d'aproximació; a estones amb panoràmiques sorprenents del parc dels Ports. Es camina per la pista de terra amunt uns 200 m i es continua, trencant a mà dreta per un sender molt fressat seguint el barranc de la Pineda. L'ascensió pel sender porta a una miranda natural sobre els Ports vora la Pena del Gall, un cim-roc punxerut. El sender continua per endinsar-se en un bosc de pineda frondós que resguarda del vent. Caldrà estar atents a les fites de pedra vora el corriol. Serà obligat fer una aturada a la cova Benaixa, vora el camí.

➡️ TRAM 2 - (km 4 - 8)
Cova Benaixa - Coll de Membrado - Pujador de la Roca Grossa - El Castell - Pujador de la Roca Grossa - Cova de l'Angerra

Sense problemes, sender amunt, s'arribarà aviat al coll de Membrado (on es troba la pista forestal que, de baixada, porta a la Cruïlla de les Eres). Cal travessar la pista i continuar recte. A poca distància es podrà contemplar l'espectacle de les Roques de Benet durant bona estona; l'objectiu del tresc. Seguint camí, s'arriba a una escletxa entre roques coneguda com el Pujador de la Roca Grossa. Aquesta escletxa s'ha de negociar amb cura; però no ofereix una dificultat tècnica insalvable. Per cert, el cim de la Roca Grossa rep el nom de Castell (tanmateix, tot el cim és ben pelat i planer!). Dal del cim, l'espectacle està servit. La baixada del Castell, pel mateix camí de pujada s'ha de negociar encara amb més cura. Continuat sender avall cal parar atenció a una cova no gaire evident a mà esquerra. Es tracta de la cova de l'Angerre; és altament recomanable arribar-hi (uns 50 m amunt) i visitar les formacions capricioses de les seves interioritats. Un indret excel·lent per fer-hi una aturada i el mos del migdia.

➡️ TRAM 3 - (km 8 - 10,8)
Cova de l'Angerra - Cruïlla de les Eres (aparcament)

Des de la cova, camí avall, en un tres i no res s'arriba a la pista de terra que, a mà dreta i un parell de kilòmetres més avall, portarà el trescador a la Cruïlla de les Eres (aparcament).

Salut i bon tresc,

Coll de Membrado

Roques de Benet

El Castell

Dreta i cova de l'Angerra

Dreta

• aserramonner Dec 31, 2021

Gràcies per compartir aquest recorregut que té una mica de tot. Hem gaudit molt de la caminada.

• Photo of EsPorqueret
    EsPorqueret Jan 6, 2022

Gràcies a tu pel teu comentari. Content de que hagis seguit i gaudit aquesta ruta espectacular. Salut i natura.