Roques de Benet

October 2, 2020
July 2020

near Arnes, Catalunya (España)

Les Roques de Benet són una de les muntanyes més emblemàtiques del massís del Port. Formen una gran muralla de conglomerats de més de 250 metres de vertical amb diferents puntes: El Castell, Cap del Gos, el Faralló. El seu aspecte és impressionant quan les observem des de la plana d’Horta, però malgrat això la seva ascensió és realitza fàcilment per una canal exempta de dificultats on únicament haurem d’anar amb compte en no fer caure pedres sobre tot si som un grup nombrós.

Per aproximar-nos al punt d’inici de l’excursió sortirem d’Horta de Sant Joan fins la cruïlla senyalitzada on s’agafa la pista asfaltada de la Franqueta, que seguirem fins la cruïlla amb la pista que puja al mas de les Eres, on hi ha un ampli replà per aparcar.

Sortim de l’aparcament tot pujant per la pista en direcció a la base de les Roques, que veiem damunt nostre. En uns 30’ de pujada per la pista arribem a l’inici del sender que ens ha de conduir al cim de les Roques, marcat amb una gran fita. Sense problemes, anem pujant per aquest sender ben senyalitzat entre bosc fins arribar a l’entrada de la canal. Remuntem la canal per terreny pedregós, amb un algun petit pas on caldrà posar les mans, però sense cap més dificultat. Arribats a la part superior de la canal sortim a un ample coll i girem a l’esquerra en flanqueig per remuntar una petita canaleta final que ens dona accés al punt més alt de les Roques de Benet, el cim del Castell (1017 m) (1h) El descens el realitzem pel mateix itinerari que a la pujada (1h 45’)

Deixem pista a l'esquerra

PictographCave Altitude 2,706 ft

Final de la canal, ampli coll

Photo ofEl Castell, cim de les Roques de Benet Photo ofEl Castell, cim de les Roques de Benet Photo ofEl Castell, cim de les Roques de Benet