Rondwandeling naar 2 kastelen in Walzin en Vêves

Photo ofRondwandeling naar 2 kastelen in Walzin en Vêves Photo ofRondwandeling naar 2 kastelen in Walzin en Vêves Photo ofRondwandeling naar 2 kastelen in Walzin en Vêves

January 27, 2018
January 2018

near Cherau, Wallonia (Belgique)

Dit is een wandeling uit de brochure "Wandeltochten in de Ardennen", en heet daar logischerwijze "Twee kastelen, kasteel van Vêves en kasteel van Walzin". De bewegwijzering is deels een blauwe driehoek, en deels een gele driehoek. Het vertrek is aan de parking van het station Gendron-Celles. Voor het vertrek gaat u vanop de parking naar links, steekt de Lesse over, en na de brug links naar beneden onder de brug door, om zo de Lesse stroomafwaarts te volgen. Om een zicht te hebben op het Kasteel van Walzin, bovenop de rots, moet u een stukje heen en terug. Dit stukje loopt over een spoorwegbrug, na de brug links naar beneden onder de brug, en een stukje GR volgen. U krijgt als beloning een adembenemend zicht op de molen en het Kasteel van Walzin. Daarna moet u weer dezelfde weg terug, weer over de spoorwegbrug, om de rondwandeling daar weer verder te zetten.

• Photo of Hansz
    Hansz Dec 30, 2019

Mooie afwisselende wandeling. Paden goed begaanbaarheid. Wij liepen in december dan zijn sommige delen alleen modderpaden. Bij de start zijn horecagelegenheden.

• Photo of Dirk10
    Dirk10 Dec 29, 2020

29 december 2020. Bij de start, op de brug over de Lesse, zagen we dat het pad langs de linkeroever Lesse overstroomd was. We gingen dan langs de rechteroever maar na een paar honderd meter was ook daar de weg volledig overstroomd. We vonden een doorgang onder de spoorweg, door het bos omhoog en konden het pad weer oppikken na halfweg. We misten zo het kasteel van Walzin. In het vervolg waren vele stukken modderige glijbanen.
    Ongetwijfeld een mooie wandeling, maar te mijden in natte periodes.

• Priester Mar 7, 2021

prachtige wandeling met mooie panorama's, gemakkelijk te volgen met wandelgps