Photo ofRondwandeling door de Sierra de la Muela langs de toppen Morra de los Garabitos en Garabitos Photo ofRondwandeling door de Sierra de la Muela langs de toppen Morra de los Garabitos en Garabitos Photo ofRondwandeling door de Sierra de la Muela langs de toppen Morra de los Garabitos en Garabitos

April 1, 2021
April 2021

•   5 3 Reviews

near Perín, Murcia (España)

Mooie, redelijk korte en niet zo moeilijke bergwandeling door de Sierra de la Muela. Makkelijk qua wegen en hoogtemeters, lastig wat betreft de keiharde wind die al een paar dagen hier waait. Vooral bovenop de toppen van de heuvels die we bezoeken is het leunen tegen de wind in.

Met de auto rijden we een 10 kilometer richting Cartagena over een prachtige bergweg en parkeren bij een piepklein gehucht waar vandaan we omhoog lopen.

De camping zelf is een drukke verblijfplaats waar je in andere jaren niet zonder te reserveren op komt. Nu tijdens de Corona-tijd kun je er wel op maar er staan nog genoeg medekampeerders. De Spaanse medewerkers zijn vriendelijk en spreken Engels. Sanitair is voldoende en er is een restaurant/bar bij het zwembad.

We lopen het dorpje uit en op de eerste kruising waar we op de terugweg wederom langs komen gaan we rechtsaf verder over een gravelweg omhoog.
Bij een volgende afslag steken we een stukje af en volgen een geitenpaadje verder omhoog tot we weer op de gravelweg staan. Verderop gaan we op de kruising linksaf en komen op de bergrug terecht met een prachtig uitzicht op de vallei beneden met Campilo in het midden.
Verderop aan de kust zien we het plaatsje Azohia liggen.

Met windjacks aan en capuchon omhoog tegen de wind lopen we verder en gaan rechtsaf heen en weer naar de twee toppen van de Garabitos. Na het steentje leggen op de eerste top en pauzestop in de luwte van de helling lopen we verder naar de tweede top voor het uitzicht op de baai van Cartagena, de Batarias de Castillitos en rechts de baai van Mazarron.
We zien de bekende plekken liggen waar we op eerdere wandelingen zijn geweest.

We lopen het paadje terug en gaan op de kruising nu rechtsaf verder om af te gaan dalen.
eerst lopen we nog over een stukje bergkam met mooi zicht op de stad Cartagena en buigen dan linksaf de vallei in en volgen de Barranco del Canarico in de diepte.
Waar de tweede Barranco erbij komt; "Barranco del Infierno" gaan we scherp linksaf en steken deze droge rivierbedding over.

Langs de oude boerderij-ruïne met een diepe waterput voor de deur lopen we verder richting het eerste kruispunt om dan rechtsaf terug te lopen naar de auto.

Om de foto's in een betere kwaliteit op computer of laptop te zien; klik dan op de pijltjes rechtsboven. De foto's openen dan in een groter veld en in een hogere resolutie.

Mocht deze wandeling je aanspreken en/of heb je hem gelopen dan kun je een berichtje achterlaten met een beoordeling. Helemaal leuk vinden wij het als je onder onze foto klikt en onze volger wordt.

PictographCar park Altitude 1,238 ft

Start en parkeerplaats

Linksaf

Panorama op Azohia

Top van de Morra de la Garabitos

Photo ofPanorama vanaf de top van de Garabitos Photo ofPanorama vanaf de top van de Garabitos Photo ofPanorama vanaf de top van de Garabitos

Panorama vanaf de top van de Garabitos

Rechts aanhouden

Links aanhouden

Halverwege de afdaling

Links aanhouden

Scherp linksaf

PictographRuins Altitude 1,003 ft

Langs de ruïne terug naar de auto

• Photo of jaapmarga
    jaapmarga Apr 4, 2021

Alleen al een pittige wandeling door de harde wind en toch nog een redelijke hoogte verschil. Geven we 5 sterren voor.Misschien een tip als jullie in de buurt van Anloo komen is het Anloerdiepje van 11 km een makkie voor jullie. Hebben wij vanmiddag gewandeld.

Wicky en Erick Apr 5, 2021

Hallo lieve vrienden, dank voor de beloning. Ook van jullie een prestatie van formaat om 11km rond Anloo te lopen. Prachtige omgeving daar. Tot de volgende keer, lieve groetjes Wicky en Erick.

• Photo of Swassie01
    Swassie01 Apr 22, 2022

Mooie tocht, ondanks de stevige wind en grijze lucht toch mooie vergezichten.

Wicky en Erick Apr 23, 2022

Hallo Swassie, dank je wel voor het aardige commentaar en leuk om elkaars volger te zijn.
    Hartelijke groet van Wicky en Erick.

• Photo of UteRalf
    UteRalf Jan 15, 2024

Toller Trail. Wir haben ihn sehr genossen.