Rondje Boswachterij Borger. Bossen, heidevelden, vennetjes en Boomkroon pad.

Photo ofRondje Boswachterij Borger. Bossen, heidevelden, vennetjes en Boomkroon pad. Photo ofRondje Boswachterij Borger. Bossen, heidevelden, vennetjes en Boomkroon pad. Photo ofRondje Boswachterij Borger. Bossen, heidevelden, vennetjes en Boomkroon pad.

August 21, 2018
August 2018

near Papenvoort, Drenthe (Nederland)

De route begint op een parkeerplaats (met picknick tafel) aan de Rolderstraat bij Papenvoort.
De wandeling is zeer gemakkelijk maar toch erg afwisselend.
Na een stukje door de bossen komen we op het Drouwener veld. Een prachtig stukje heide. Van hieruit naar het Watermolenveen, waar we drie vennetjes vinden. Na weer een stukje door het bos gelopen te hebben komen we bij Buitencentrom Boomkroonpad. Hier is gelegenheid om koffie etc. te gebruiken. We vervolgen onze tocht door het bos richting internaat Papenvoort. Na de hoofdweg (N857) te zijn over gestoken lopen we een paar km door een stuk bos en komen dan bij het Eendenwater. Dit is een ven met daaromheen heide. Hierna nog een klein stukje bos voor we weer bij de parkeerplaats terug zijn.
De wandeling gaat uitsluitend over onverharde wegen en bospaadjes.

PictographTree Altitude 0 ft

Info point

PictographLake Altitude 0 ft

Watermolenveen

PictographProvisioning Altitude 0 ft

Mierenhoop.

• Theo Vervloet Sep 2, 2019

Hele mooie wandeling! Hartelijk dank.

• j.sorgedrager Feb 9, 2020

Mooie afwisselende route met de 🐕 ook goed te doen.