Rondje bij Le Fraisse van 6 km

May 3, 2015
May 2015

near Vallat, Auvergne (France)

Loop over de weg in de richting van Site de Le Fraisse. Ga na ongeveer 100m rechtsaf het pad op. Onderweg volgt een steile klim, als je deze wilt vermijden, blijf dan de weg volgen…. dan kom je ook bij het uitzichtpunt.
Als je via het pad bovenkomt ga je linksaf en even later kom je bij de site en heb je een prachtig uitzicht. Zowel de Corrèze als de Cantal als de Sancy komen goed in beeld.
Vervolg de route in Noordelijke richting over een graspad en even later bospad. Als je bij de weg komt ga je klein stukje linksaf over de weg en daarna rechts af een pad op. Als je bij een ijzeren hek komt laat je dat links liggen. Je loopt nu over een mooi pad met links en rechts keitjes.
Ga bij de 1e kruising weer links (op deze kruising staat aan de overkant een kennel met jachthonden.). Aan de rechterkant is een moeras. Wij zagen de dikkopjes zwemmen begin mei.
Het pad loopt weer tussen stenen muurtjes door en eindigt bij het dorpje Le Lac waar op de rotonde een tractor verborgen staat onder het groen…
Je gaat rechtsaf door het dorpje. Verlaat even verder weer de weg en ga naar rechts een pad op, weer met prachtige muurtjes van keitjes. Je loopt langs een vijver en gaat daarna weer rechtsaf een kleiner pad op tussen 2 weiden door. Op het einde kom je langs een crossterrein voor motors en passeer je een oude Renault ….. en een fiets in een boom… (kunst?).
Tot slot kom je uit op de weg de D622, vanaf hier is het nog 1 km naar de auto. De volgende keer kiezen wij echter voor de 1e rechts en dan weer links, dit loopt leuker….. en dan is het een stukje korter langs de weg.