Ronde Scheemda en Midwolderbos

December 25, 2015
December 2015

near Scheemda, Groningen (Nederland)

In het mooie Oldambt is deze leuke afwisselende wandeling. U komt maar weinig langs drukke wegen, u kunt genieten.

U begint op het hoogste punt van het dorp, bij de Toorn van de kerk. Van daaruit wandelt u langs herberg de Esbörg, het busstation richting de Scheemdermeerlaan, parallel aan het Winschoterdiep.
Via de Scheemdermeerlaan gaat het richting snelweg A7 en via een kronkel (welke eventueel is af te snijden voor kortere route), wandelt u door de tunnel onder de weg door. Van daaruit richting het bos. Eerst langs het bos, later door het bos, richting Midwolda. Links ziet u vaak de wilde paarden staan.

In Midwolda wandelt u een stukje langs de hoofdweg, maar na de camping slaat u al snel af naar een rustig weggetje. Laat u niet misleiden door "doodlopende weg", u kunt er gewoon verder lopen.
Via de weilanden komt u bij grote Oldambster boederijen. U passeert over een viaduct de A7 om via het voetbalveld en de Akkers bij Laan 1509 te komen. Tot hieraan overstroomde in 1509 de Dollart/Waddenzee. U loopt verder, terug naar de Toorn, alwaar u startte.

Geschikt voor gezinnen, honden. Maar houdt voor het bos wel rekening met modderige paden en viezigheid, dus pas uw schoeisel hier op aan.