ronda-les-arenes-sant-llorenc-savall-cami-del-ripoll-puig-rodó

Photo ofronda-les-arenes-sant-llorenc-savall-cami-del-ripoll-puig-rodó Photo ofronda-les-arenes-sant-llorenc-savall-cami-del-ripoll-puig-rodó Photo ofronda-les-arenes-sant-llorenc-savall-cami-del-ripoll-puig-rodó

May 6, 2024
May 2024

near Sant Feliu del Racó, Catalunya (España)

Dificultat física, IBP índex: 52

IBP índex es un sistema de valoració automàtic que puntua la dificultat d’una ruta recorreguda en bicicleta de muntanya, bicicleta de carretera, caminant o corrents. En funció del valor donat i el grau de preparació física individual, una taula valora la dificultat de l’activitat.
(https://www.ibpindex.com/index.php/es/)

Comarca: Vallès Occidental
Dificultat tècnica: Fàcil
Us GPS: Necessari
Senyalitzada?: No
Terreny: Bo, camí / corriol i/o pista.
Època aconsellada: Tot l’any, bàsicament caminarem per zones arbrades i amb poques clarianes que a l’estiu seran d’agrair.
Punts d’aigua: Passem per vàries fonts, però no hi ha cap garantia de que rajin.
Punts d’Interès: Bàsicament paisatgística.
Accés punt d’inici: Fàcil
Vistes panoràmiques: No, a excepció d’alguna ullada entre els arbres.
Zones d’aigua (rius, gorgs...): Riera vall d’Horta, El Ripoll.
Descripció: Sortida clarament diferenciada en dues parts. L’anada, per la part alta de la riba dreta del Ripoll, amb el Puig Rodó, coll de Palomeres i la Torrota de la Roca fins la residència geriàtrica de Sant Llorenç Savall on baixarem cap a la depuradora fins el Ripoll, on la ruta serà quasi totalment per la riba del riu i anirem creuant-lo per retornar al punt inicial. La part del riu, és sens dubte, la part més interessat, ja que aquesta part del riu hi ha unes raconades dignes de passar-hi unes bones estones gaudint-ne. El “reportatge” fotogràfic, no en fa justícia del tot ja que no és prou ampli per mostrar-ho tot, però si trieu una època on el cabal del riu vagi alegre, com ha sigut el meu cas, dediqueu una bona part de la sortida a admirar l’entorn.
Comencem la sortida, just davant de l’entrada de l’àrea d’esplai de les Arenes, on hi ha un camí una mica brut que porta a l’entrada del Sabater Vell, però en arribar a la porta i trobarem una tanca que ens barra el pas i hem de seguir paral·lels uns 50 mtrs del filat fins a trobar el camí principal (SL-C 65) direcció l’ermita de les Arenes. Entrarem a la riera Seca (sense cabal), sortirem a la pista de la Vall de Mur, i en un breu dreta esquerra, marcat per unes fites començarem l’ascens al Puig Rodó. Al principi el camí és una mica perdedor, però si seguim recte i la traça del GPS, no te pèrdua. A l’ascens, només hi ha dos punts amb bones vistes de l’entorn, ja que des de el punt exacte del Puig Rodó, no hi ha cap vista, la pujada és decidida, però en cap cas complicada. Planegem una estona fins l’últim tram de pujada, amb curiositat inclosa d’un laberint, fins el coll de Palomeres, que torna a pujar decidit ja fins Les Marines. Aquí ja començarem a baixar fins la depuradora i el tram estrella de la jornada.
El tram del Ripoll, està dissenyat per anar lo més arran de la llera per gaudir-ne de tots els racons. Cal estar atent a trencalls per corriols una mica amagats perquè no els passem de llarg i sobretot, per qui no conegui la zona, aneu amb temps per gaudir-ne un munt dels racons que te tant admirables. Sobretot, vigilar que no porti un cabal massa elevat, ja que hem de creuar-lo diverses vagades. En cap cas ens mullarem els peus, però amb un cabal elevat, no hi ha cap garantia d’arribar amb els peus secs o que fins hi tot no en sigui recomanable.
Resumint, una sortida per fer tot l’any, però el moment estrella, serà després d’unes plujes quantioses i en primavera. Salut i cames.

Font Botxa

PictographInformation point Altitude 1,325 ft

Cal Samaranch, torre del Bolet

Fonts de l'Espígol i el Romaní

PictographRiver Altitude 1,252 ft

PictographRiver Altitude 1,287 ft
Photo ofPasera, continuem per la riba esquerra Photo ofPasera, continuem per la riba esquerra Photo ofPasera, continuem per la riba esquerra

Pasera, continuem per la riba esquerra

PictographInformation point Altitude 1,303 ft

Barrca de pedra seca

Ull!! Corriol dreta, pal ferro

PictographRiver Altitude 1,361 ft

Photo ofEsquerra, pal indicador. Foto Balmes del Carner Photo ofEsquerra, pal indicador. Foto Balmes del Carner Photo ofEsquerra, pal indicador. Foto Balmes del Carner

Esquerra, pal indicador. Foto Balmes del Carner

PictographRiver Altitude 1,396 ft

PictographRiver Altitude 1,645 ft
Photo ofEl Ripoll, crear de riba. Zona de les Marines Photo ofEl Ripoll, crear de riba. Zona de les Marines Photo ofEl Ripoll, crear de riba. Zona de les Marines

El Ripoll, crear de riba. Zona de les Marines

PictographRiver Altitude 1,410 ft

PictographRiver Altitude 1,384 ft

Creuar de riba

PictographRiver Altitude 1,408 ft
Photo ofConfluència Ripoll riera de la Vall d'Horta Photo ofConfluència Ripoll riera de la Vall d'Horta Photo ofConfluència Ripoll riera de la Vall d'Horta

Confluència Ripoll riera de la Vall d'Horta

PictographRiver Altitude 1,491 ft

Torrent de la Vall D'Horta

PictographRiver Altitude 1,717 ft
Photo ofTorrent de la vall d'Horta. Molí de la Roca Photo ofTorrent de la vall d'Horta. Molí de la Roca Photo ofTorrent de la vall d'Horta. Molí de la Roca

Torrent de la vall d'Horta. Molí de la Roca

Esquerra corriol avall

Coll de Palomeres

Recte per corriol, fites

Puig Rodó

PictographInformation point Altitude 1,774 ft

Laberint

Photo ofVistes panoràmiques vall d'Horta, màquina de tren Photo ofVistes panoràmiques vall d'Horta, màquina de tren Photo ofVistes panoràmiques vall d'Horta, màquina de tren

Vistes panoràmiques vall d'Horta, màquina de tren