Rond Ribeirinha

September 27, 2012
September 2012

near Relvinha, Azores (Portugal)

In 1998 werd het oostelijk deel van Faial getroffen door een bijzonder zware aardbeving. Het dorpje Ribeirinha in bijzonder had enorm veel schade en vele gebouwen werden vernield. Op deze wandeling zijn we getuige wat de venietigingskracht van zo een aardbeving precies inhoudt. Het kerkje is nog precies zoals het na de aardschok van 1998 toegetakeld was. Ook de oude vuurtoren van Ribeirinha die we wat verder op onze wandeling tegenkomen ligt er als stille getuige bij. De ruines bieden de bezoeker een desolate indruk. Toch is dit een heel fijne wandeling want de afdaling tot aan de kust naar Porta da Boca da Ribeira is heel mooi. Bij mooi weer kun je er zwemmen en iets drinken bij de camping.(juli-augustus)
In de verte is de vulkaan Pico bijna de ganse wandeling onze metgezel. Bij helder weer is ook het andere buureiland Sao Jorge goed te zien. Vanaf het haventje gaat het dan langs een verkeersarme asfaltweg terug naar Ribeirinha waar je zoals overal op de Azoren gezelschap hebt van de vele koeien die overal lopen te grazen. En ik blijf het een leuk zicht vinden, het contrast van de vele koeien in de helder groene weides, met daar vlak achter het weidse uitzicht van de Atlantiche Oceaan.

• Jorge De Stapper Sep 27, 2012

*****-trip

• Bruges Sep 28, 2012

Bezoek zeker de oude vuurtoren!

• Be Honest Nov 8, 2013

Two comments around the same date by users with 0 tracks. And those two have but your tracks as favorites and they also give a lot of stars to your other tracks... That smells very much as if you are unfairly raising your trail rank! Come on, play fair and erase those comments please.